به مناسبت روز خبرنگار:

ارتقا سطح آگاهی جامعه به دستان خبرنگاران صورت می پذیرد

شامحمدی رییس دانشگاه شهرکرد در بیانیه ای  روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه خبر تبریک گفت.
کد خبر: ۸۷۲۴۲۰۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در این بیانیه آمده است

"ن والقلم و ما یسطرون"
    خبرنگاران لحظات نابود ‌شدنی و زوال یافتنی را ابدی و جاودان می‌سازند. امام خامنه ای(مدظله العالی)

        در دنیای امروز که دنیای تبادل پرسرعت اطلاعات است ، رسانه نه تنها مهم ترین وسیله برقراری ارتباط و رساندن اخبار و اطلاعات به سراسر جهان است. بلکه، خــبـر، زبان مشترک جهان، و جزء لاینفک رسانه ها، حامل پیام ها و اندیشه های روشن و حقایق به وقوع پیوسته در سطح ملی و بین المللی است .در این بین، کار خبرنگار و رسانه به عنوان حامل خبر و منعکس کننده رویدادها، بسیار حسّاس و حیاتی است، چون باید حامل خبر مؤثق، به هنگام و فراگیر باشد و در دنیای امروز، به تسریع در جریان آزاد اطلاعات و اخبار کمک کند. از این روست که اصحاب رسانه و جراید به ویژه خبرنگاران و روزنامه نگاران در این شرایط، وظیفه ای بس عظیم بر عهده دارند .
      تلاش صادقانه اصحاب رسانه و خبرنگاران در پوشش خبری رویدادهای مختلف به منظور ارتقاء سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه مصداق بارز خدمت ارزشمند می باشد و همواره شایسته توجه و تقدیر است. بی شک، انعکاس صحیح و به موقع اخبار و رویدادها در موقعیت های مختلف، نشان از اهمیت حرفه خبرنگاری دارد. این روز، یادآور اراده عمیق مجاهدانی است که برای بازگویی حقیقت و بیان واقعیت، بیرق رسالت بزرگ اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفتند و صداقت، دقت و سرعت را چراغ راه خویش قرار دادند که در پیشاپیش این سلسله، مردان وزنان غیرتمند و با همتی بودند که در نگارش خبر از جان خویش مایه گذاشتند و در آسمان بلند شهادت و ایثار نام خویش را جاودانه ساختند.
      دانشگاه شهرکرد با گرامیداشت هفدهم مرداد که برگ زرینی از تقویم رسانه و فرصتی برای بیان اهمیت خبر و خبر رسانی و نیز ارج نهادن به تلاش و مسئولیت خبرنگاران به عنوان پرچمداران عرصه قلم وآگاهی می‌باشد، روز خبرنگار و نکو داشت یاد شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و سایر شهدای خبرنگار، این روز را به تمامی خبرنگاران متعهد تبریگ گفته و زحمات تمام عزیزان رسانه ای بویژه خبرنگاران را ارج می‌نهد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار