خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی:

افزایش جمعیت در هر جامعه ای یک فرصت تلقی می‌شود

مدیر کل سازمان تبلیغات اذعان کرد: افزایش جمعیت در هر جامعه ای یک فرصت تلقی می‌شود به‌شرط آن‌که پیش‌بینی‌های لازم صورت‌گرفته‌باشد.
کد خبر: ۸۷۲۴۱۹۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

حجت الاسلام مرتضی نعمت اللهی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون سیاست‌های افزایش جمعیت و تاثیرات آن در جامعه اظهار کرد: افزایش جمعیت در هر جامعه ای یک فرصت تلقی می‌شود به شرط آن که دولت پیش بینی ها و برنامه های لازم زیرساختی، شغلی، فرهنگی را در جامعه فراهم آورد، در غیر‌اینصورت افزایش جمعیت نه تنها مفید نبوده بلکه سبب ایجاد هرج و مرج در جامعه نیز می‌شود.

وی با اشاره به راهکار‌های افزایش جمعیت و تاثیرات آن در جامعه اظهار کرد: همان‌طور که در گذشتگان نیز می‌بینیم، ایرانیان ذاتا فرزند دوست و عاطفی هستند که اگر دولت بتواند بستر های جامعه را برای رشد جمعیت مهیا کند خانواده‌ها خود به فرزندآوری تشویق می‌شوند.

وی افزود: دولت نباید تنها به وعده و وعیدهای موقت بسنده کند، بلکه باید فکری دائمی برای افزایش جمعیت داشته باشد و بسترهای فکری، اجتماعی، اقتصادی را نیز فراهم کند در غیر اینصورت در آینده‌ای نه چندان دور شاهد خانواده های تک‌فرزندی خواهیم بود که مفاهیمی چون عمو، عمه، خاله و دایی در آن ناشناخته‌اند.

نعمت اللهی به لزوم اشتغال زنان در برخی از عرصه‌های خاص در جامعه اشاره کرد و گفت: زن ریحانه و موجودی لطیف است که فعالیت در بیرون از خانه با شرایط روحی او چندان سازگار نیست ولی با این وجود حضور زنان در بخش هایی چون پزشکی، مامایی و معلمی لازم است.

این مسئول اشتغال زنان در جامعه را در صورت ضرورت لازم دانسته و تصریح کرد: اشتغال زنان و حضور آن‌ها در جامعه بلامانع است، به شرط آن‌که در وظایف همسری، مادری و نیز خانه داری او خللی ایجاد نکند.

وی در خاتمه تشریح کرد: اشتغال زنان نباید موجب تخریب روحیه آن ها در زندگی خانوادگیشان شود و هم‌چنین اشتغال زنان نباید موجب کاهش حضور آقایان در محیط‌های کار شود.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها