خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین:

مهمترین وظیفه خبرنگاران روشنگری مردم و مسئولان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین بیان کرد: وجه تمایز خبرنگار ایرانی با یک خبرنگار غربی درحوزه اخلاق است.
کد خبر: ۸۷۲۴۱۸۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

حجت الاسلام مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین درخصوص اهمیت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند که در حال دیدبانی می باشند و با دادن اطلاعات صحیح و به موقع می توانند کشور را در جهت رشد و ترقی قرار می دهند.

وی افزود: رسالت خبرنگاری یک رسالت دشوار و سنگینی است که بر دوش خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی قرار گرفته است و یک خبرنگار می تواند با یک خبر رسانی صحیح و به موقع مسئولان را از بروز یک حادثه و اتفاق باخبر سازد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به کرّات در طول تاریخ انقلاب اسلامی این رسالت و امانتداری را از خبرنگاران دیده ایم و امروز با توجه به قدرت گرفتن جمهوری اسلامی ایران و از طرفی دشمنی استکبار جهانی با ایران اسلامی که این دشمنی را با ابزار رسانه به سمت حمله به ارزش های انقلاب اسلامی برده است.

 مصائبی متذکر شد:  دشمنان می خواهد با ابزار رسانه قدرت ایران اسلامی را بشکند، در میان مردم یاس و ناامیدی ایجادکند، ایران را در کشورهای دیگر به عنوان یک کشور غیر دموکراتیک و ناقص حقوق بشر معرفی کند و در این مسیر از هیچ تلاشی هم فروگذاری نمی کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی استان قزوین اذعان کرد:  امروزه در دنیا شاهد هستیم که رسانه های غربی با زیر پا گذاشتن اخلاق رسانه‌ای و در نظر گرفتن منافع و مصالح مادی و استعماری اینگونه با کشورهای ضعیف برخورد می کنند و کشورها را به هم می ریزند.

وی اضافه کرد:  ولی به برکت انقلاب اسلامی شاهد هستیم که اخلاق رسانه ای در راس امور رسانه می باشد و باید اخلاق، بیشتر از این در حوزه ی صدا و سیما، رسانه و خبرنگاران تقویت شود چرا که وجه تمایز خبرنگار ایرانی با یک خبرنگار غربی در همین مساله است.

 این مسئول با اشاره به نامگذاری روز خبرنگار بیان کرد:  17 مرداد که مصاف با سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی می باشد دلیل بر این است که خبرنگاران ما در دفاع مقدس جانفشانی کردند و با تهیه اخبار و آثار و اسناد از هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در کارنامه ی اعمال خودشان فراهم کردند.

مصائبی در خاتمه یادآور شد: امیدواریم که خبرنگاران امروز ما هم همانند سال های دفاع مقدس جبهه امروز را جبهه دفاع و جنگ نرم و رسانه ای بدانند و با همان روحیه انقلابی دوران دفاع مقدس در خط مقدم جنگ نرم قرار گیرند و با انجام رسالت روشنگری و دیدبانی بتوانند دشمن  را در رسیدن به اهداف شومش ناامید کنند.

9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها