سرپرست موسسه کشاورزی و موقوفات استان سمنان مرکز دامغان:
سرپرست موسسه کشاورزی و موقوفات استان سمنان مرکز دامغان گفت: 116 هزار هکتار زمین در استان سمنان وقف امام رضا (ع) است که بیشتر این موقوفات در شهرستان دامغان است.
کد خبر: ۸۷۲۴۱۶۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان؛ مهندس محمد حسین دربانی در گفت و گو با خبرنگار افزود: با توجه به اینکه 33 سال است که دفتر موسسه در شهر دامغان تاسیس شده است، اهم فعالیت های موسسه بر توسعه کشاورزی و ثبت موقوفات بنا نهاده شده است.

وی بیان کرد: باغ زیتون لاسجرد به مساحت 250 هکتار و باغ پسته برم دامغان به مساحت 140 هکتار را می توان از جمله طرح های توسعه نوین فعالیت های کشاورزی دانست.

دربانی تصریح کرد: با توجه به اجرای برنامه پنج ساله سوم موسسه به انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی تاکید بسیار زیادی شده است که ازجمله آن می توان به تاسیس مهد الرضا (ع) شهر دامغان اشاره کرد.

سرپرست موسسه کشاورزی و موقوفات استان سمنان مرکز دامغان در ادامه تصریح کرد: در این مهد قرآنی که 16 سال از فعالیت آن می گذرد به کودکان و خردسال آموزش روان خوانی و روخوانی قرآن کریم آموزش داده می شود.

وی در پایان گفت: حفظ و استفاده صحیح از موقوفات رضوی، توجه به محصولاتی که از آب کمتری استفاده می کنند، توجه به روش های کشاورزی نوین و توسعه باغات با توجه به اقلیم منطقه را اهداف موسسه دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها