«محمد شمس الدین علی» کودک سه ساله اهل نیجریه، با حفظ تمام قرآن، کوچک ترین حافظ قرآن قاره آفریقا لقب گرفت.
کد خبر: ۸۷۲۴۱۳۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، یک کودک سه ساله نیجریه ای اهل زاریا، به عنوان کوچک ترین حافظ قرآن قاره آفریقا لقب گرفت.

والدین »محمد شمس الدین علی» او را در حالیکه فقط ۱.۵ سال داشت، در مدرسه قرآنی «شیخ انجو عبدالله» در شهر زاریا ثبت نام نمودند و او نیز توانست در کمتر از یک سال و نیم، تمام قرآن را حفظ نماید.

«علی شمس الدین» که مدیریت مدرسه قرآنی «شیخ انجو عبدالله» را بر عهده دارد، در این باره اظهار داشت: دلیل اینکه کودکانی با سن یک سال به بالا برای حفظ قرآن کریم، در این مدرسه ثبت نام می شوند این است که مغز کودکان در این سنین به راحتی می تواند آنچه را فرامی گیرد شبیه سازی نماید.

وی در ادامه در مورد شاهکاری که نابغه خردسالش انجام داده است، گفت: ما بر این باوریم، کودکان از زمان شیرخوارگی تا زمانیکه به سنین نوجوانی و جوانی می رسند، دارای مغرنامحدودی هستند و می توانند هرآنچه را که می آموزند، با ذهن خود تطبیق داده و شبیه سازی کنند. به همین جهت ما در این مرکز قرآنی، فقط کودکانی را جذب و ثبت نام می کنیم که دارای سنین بسیار پایینی هستند و از استعداد ایشان در جهت حفظ قرآن بهره می بریم.

پدر این نابغه قرآنی در پایان تاکید کرد: محمد شمس الدین علی، نخستین کودکی نیست که در سن سه سالگی موفق به حفظ تمام قرآن شده است، بلکه کودکان دیگری نیز در این مرکز وجود دارند که در همین سن موفق به حفظ قرآن کریم شده اند. ولی تفاوتی که بین محمد با دیگر کودکان وجود دارد، این است که او می تواند در تمامی سطوح مسابقات قرآنی، حتی مسابقات بین المللی شرکت کرده و رتبه نخست را کسب نماید.

گفتنی است شهر زاریا یکی از شهرهای شیعه نشین نیجریه محسوب می شود که مقر اصلی جنبش اسلامی این کشور به رهبری «شیخ ابراهیم زکزاکی» نیز می باشد.

 
 
منبع: ابنا
ارسال نظرات