مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان:

لایحه سازمان نظام رسانه‌ای در حال تصویب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه لایحه سازمان نظام رسانه‌ای در حال تصویب است، متذکر شد: در صورت تصویب این لایحه، بسیاری از مشکلات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حل خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۲۳۸۹۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

به گزارش بسیج از گیلان، فیروز فاضلی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار شد، شهدای مدافع حرم را مایه افتخار گیلان دانست و اظهار کرد: شهدای مدافع حرم به ما نشان دادند که راه شهادن بسته نیست و همچنان تداوم دارد. امنیت امروز کشور را مدیون این خون‌های مطهر هستیم.

وی خود را رسانه استان برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: با مطالعه خبرهای اول بین‌المللی، ملی و محلی سعی در مدیریت فراگیر دارم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از تدوین دو لایحه ویژه برای خبرنگاران خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ لایحه رسانه‌های همگانی(اصلاح قانون مطبوعات) به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه شده است لذا از استاندار گیلان می‌خواهیم که پیگیر تصویب این لایحه باشد.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه لایحه سازمان نظام رسانه‌ای در حال تصویب است، متذکر شد: در صورت تصویب این لایحه، بسیاری از مشکلات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حل خواهد شد.

فاضلی با بیان اینکه سرعت انتقال اخبار در رسانه‌های استان به کمتر از 5 دقیقه رسیده است، عنوان کرد: جامعه ما نه آنقدر عقب‌مانده است که مطبوعات دولتی داشته باشد و نه آنقدر به توسعه‌یافتگی رسیده که مطبوعات آن به طور مستقل کار کند.

وی جایگاه رسانه‌های گیلان را در کشور مطلوب توصیف کرد و افزود: این استان در بحث رسانه‌ای جایگاه ششم کشور را داراست و در زمان حاضر، 179 نشریه در گیلان فعال هستند. این تعداد نشریه از میان 286 نشریه دارای مجوز فعال هستند و بقیه آنها هنوز، اقدام به انتشار نکرده‌اند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با توجه به توسعه فضای مجازی و انتشار نشریه‌های الکترونیک، گفت: جایگاه رسانه‌های مکتوب به شرط دارابودن خلاقیت، هنر جذب مخاطب و بوجود آوردن احساس نیاز به خبر در جامعه محفوظ است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار