مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان عملیات رمضان با حضور معاون فرماندار دشتستان، بخشدار مرکزی، فرمانده گروه 26 سلمان ندسا، جمعی از رزمندگان و بسیجیان در سالن فرهنگ آموزش و پرورش دشتستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۳۸۱۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج دشتستان، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) دشتستان در این مراسم گفت: عملیات رمضان یکی از عملیات­ های غرور آفرین و اوّلین عملیات برون مرزی ما بود که در آن نیروهای ایرانی برای اوّلین بار خود را به دهانه بصره رساندند و رزمندگان دشتستان نیز در این عملیات حضور فعالی داشتند به طوری که 16 شهید، 5 آزاده و یک جاویدالاثر این عملیات، از رزمندگان این شهرستان هستند.

سرهنگ پاسدار نعمت اله غلامپور اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس تقریباً با 43 کشور جنگیدیم و به واسطه خون شهدا توانستیم خیلی چیزها به دست بیاوریم.

وی تصریح کرد: اگر امروز داعش توانسته است تمام دنیا را به خود مشغول کند ولی تاکنون نتوانسته است کوچکترین حرکتی در ایران انجام دهد همه به برکت خون شهدای این سرزمین به وجود آمده است.

فرمانده سپاه دشتستان در پایان خاطرنشان کرد: ولایت، عفاف و حجاب و تنفر از آمریکا امانت­ هایی هستند که شهدا به ما سپردند و لازم است از این امانت­ ها پاسداری کنیم.

در این مراسم دو نفر از رزمندگان عملیات رمضان به بیان خاطرات خود در عملیات رمضان پرداختند و در پایان نیز از تعدادی از خانواده­ های شهدا و آزادگان این عملیات تقدیر به عمل آمد.

عملیات رمضان در 23/04/1361 با رمز یا صاحب الزمان (عج) در محورهای شلمچه، کوشک، پاسگاه زید و شرق بصره انجام شد.

انتهای خبر/
ارسال نظرات