مادر شهید سپهدار ساجدی با بیان اینکه قرار بود سپهدار در مرخصی آینده خود به ییلاق سوادکوه برود، افزود: پدر شهید پس از شنیدن خبر شهادت این شهید که همراه با بهت و حیرت بود و برای آرامش خود به مطالعه قرآن روی آورد و مدت طولانی قرآن خواند تا آرامش پیدا کرد.
کد خبر: ۸۷۲۳۷۹۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از منابع خبری، دیدار با والدین شهید سپهدار ساجدی خبرنگار شهید سوادکوه با همکاری بسیج رسانه سوادکوه‌شمالی و با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی و نارنجستان سوادکوه‌شمالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه‌شمالی و خبرنگاران فعال شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی ظهر امروز همزمان با روز خبرنگار انجام شد.

پدر و مادر شهید از از ازدواج تنها دختر این شهید در ماه گذشته خبر دادند.

جیران ساجدی مادر شهید سپهدار ساجدی درباره اطلاع از شهادت این شهید، می‌گوید: از رادیو سقوط هواپیما را شنیدم ولی شهادت شهید سپهدار را دامادم فردا به صورت غیر‌مستقیم به من گفت.

مادر شهید سپهدار ساجدی با بیان اینکه قرار بود سپهدار در مرخصی آینده خود به ییلاق سوادکوه برود، افزود: پدر شهید پس از شنیدن خبر شهادت این شهید که همراه با بهت و حیرت بود و برای آرامش خود به مطالعه قرآن روی آورد و مدت طولانی قرآن خواند تا آرامش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تحمل درد حضرت زهرا(س) و رنج‌های ائمه معصوم در برابر رنج از دست دادن هفت فرزندم که در دوران کودکی به علت بیماری‌ها و یک فرزندم در تصادف و یا شهادت شهید سپهدار، تحمل کردند چیزی نیست و فدای سر حضرت زهرا(س) باشد، خاطر‌نشان کرد: همسر شهید را برای شناسایی پیکرش به بیمارستان بردند و از روی دندانش شناسایی شد.

محمد‌رضا ساجدی پدر شهید سپهدار ساجدی نیز در گفت‎و گو با خبرنگاران سوادکوه با اشاره به اینکه سابقه حضور در جبهه‌های اهواز را دارد، گفت: برای نخستین حضور شهید سپهدار ساجدی در جبهه که سنش 13 سال بود، رضایت دادم که اعزام شود و «سپهدار»، مردم‌دار بود و وقتی می‌خواستم با کسی، تند صحبت کنم، این شهید می‌گفت که فرد مورد نظر بهتر‌ین است و خواهش می‌کرد که تند با او سخن نگویم و دل‌رحم بود.

پدر شهید سپهدار ساجدی با بیان اینکه در یکی از اعزام‌های شهید، 6 ماه تلفن یا نامه‌ای از او نداشتیم، افزود: خبر شهادت هر شهید سوادکوه که اعلام می‌شد، فکر می‌کردیم که فرزند ماست.

وی در پاسخ به در‌خواست مصطفی موسوی‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه‌شمالی درباره توصیه به خبرنگاران در روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران، همکاران پسر شهیدم هستند و آرزو می‌کنم خبرنگاران قلب مردم را شاد کنند و مردم‌دار باشند.

چهره‌های آرام و معنوی پدر و مادر شهید ساجدی و سخنان با‌اخلاص آنان بیانگر فضای معنوی محل تربیت شهیدی دارد که برجستگی‌های اخلاقی این شهید از زبان دوستان و یارانش بیان شد.

قرائت فاتحه بر مزار شهید ساجدی در روستای رئیس‌کلا، برنامه بعدی خبرنگاران شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی بود.

برگزاری مسابقات ورزشی با نام شهدای مدافع حرم، مسابقه تیر‌اندازی بین خبرنگاران شهرستان، دیدار با امامان جمعه و فرمانداران 2 شهرستان و دیدار با خانواده شهدا بخشی از برنامه‌های بسیج رسانه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی و انجمن خبرنگاران در هفته اطلاع رسانی شهرستان بود.

ساعت 14 روز 15 آذر ماه 84 یاد‌آور سقوط هواپیمای «سی - 130» حامل خبرنگاران و تصویر‌بردار ان رسانه‌های ارتباطی برای پوشش رزمایش نیرو‌های مسلح در چابهار و شهادت 39 نفر خبرنگار، عکاس و فیلمبردار و ده‌ها نفر دیگر از نیرو‌های نظامی است.

سپهدار ساجدی رئیسی متولد 47 از روستای رئیس‌کلا دهستان لفور سوادکوه‌شمالی است.

دوران ابتدایی را در روستای خود و دوره راهنمایی را با پیمودن 45 دقیقه تا روستای اطراف را طی کرد و دوران بعد از راهنمایی را در بابل گذراند و در 14 سالگی برای اعزام به جبهه نام‌نویسی کرد و با وجود تصادف منجر به فوت برادرش، با رضایت مادر و پدرش به جبهه اعزام شد.

11 ماه سابقه حضور در جبهه داشت و در سال 66 وارد دانشگاه تهران شد و در سال 71 وارد عرصه خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی شد و تا سال 77 در سازمان مرکزی خبر تهران، 2 سال مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در آستارا، 3 سال حضور در مسؤولیت ایرنا در دماوند خدمت کرد و از سال 81 به عنوان خبرنگار ویژه ایرنا در قوه‌قضائیه به خدمت پرداخت.

در 4 ماه نخست سال 82 به عنوان خبرنگار و کارشناس خبری به دفتر ایرنا در ریاض عربستان انتخاب شد و در 15 آذر 84 در سقوط هواپیمای «سی - 130» به شهادت رسید.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها