مدیرعامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم در آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره زیر سایه خورشید با اجرای ۱۳۰ عنوان برنامه از ۱۷ مرداد به مدت یک هفته در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۳۷۷۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سیدمهدی کاتب در جمع خبرنگاران آذربایجان‌غربی به تشریح نحوه برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در استان پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره از 17 تا 24 مرداد به مدت یک هفته با اجرای 130 عنوان برنامه در سراسر آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

مدیر عامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان‌غربی بیان کرد: این استان برای هشتیمن سال متوالی از فردا میزبان 2 کاروان رضوی به تعداد 10 نفر خواهد بود که دیدار با ائمه جمعه، عیادت از بیماران، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای استان از جمله از برنامه‌های آنان است.

وی با اشاره به اینکه 200 نفر از جوانان آذربایجان‌غربی به طور مستقیم در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند تصریح کرد: این اقدام با هدف فرهنگسازی زیارت از راه دور، فرصت‌سازی تبلیغی، ایجاد نشاط دینی، ایجاد تعادل و توازن در مراسم مذهبی و تعظیم شعائر انجام می‌شود.

کاتب با بیان اینکه مراسم استقبال از خادمان آستان قدس رضوی ساعت 5 عصر روز 17 مرداد در فرودگاه ارومیه برگزار می‌شود گفت: در طول هفته برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید، کاروان رضوی در 13 شهرستان، 5 شهر و 4 روستای آذربایجان‌غربی حضور می‌یابند.

مدیرعامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم در آذربایجان‌غربی افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره با عنوان جشن بزرگ میلاد موسی‌الرضا(ع) 24 مرداد از ساعت 21 در سالن شهید باکری فرهنگسرای ارومیه برگزار می‌شود که در این مراسم پرچم قدس رضوی توسط خادمان آستان به احتزار درمی‌آید.

کاتب بیان کرد: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب، محرومیت‌زدایی در برنامه‌های آستان قدس رضوی گنجانده شده است که بر اساس آن 3 کانون از هر شهرستان برای آموزشهای فرهنگی معیشتی به آستان قدرس رضوی معرفی شده و از هر استان یک نماینده رسمی به عنوان کارمند رسمی آستان قدس رضوی معرفی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اعزام زائر اولی‌ها به حرم مقدس موسی‌الرضا(ع) از دیگر برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید است.

ارسال نظرات