مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری کنگره ملی شعر حضرت زینب (س) به میزبانی شهر ارومیه در آینده نه چندان دور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۳۷۷۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر کریمی در اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر‌ رضوی به زبان ترکی ـ آذری که در سالن همایش‌های شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از شعرای برجسته آیینی در این جشنواره شرکت دارند که ظرفیت بالای منطقه را نشان می‌دهد.

وی افزود: شعرای داخلی و خارجی بسیاری از استان کرکوک کشور عراق، کشور ترکیه و شهر باکو از کشور آذربایجان در این جشنواره شرکت دارند و سرکنسول شهر باکو در تبریز نیز در این جشنواره حضور دارد که نشان از اهمیت بالای این جشنواره است.

وی گفت: تمامی این جشنواره‌ها و مراسمات در راه اهل بیت(ع) و مطرح کردن بیش از پیش این نعمات الهی است و اساساً نمی‌توان از تمامی شرکت‌کنندگان تجلیل کرد و این جشنواره یازدهمین دوره است در استان آذربایجان غربی برپا شده و قدمت کل این جشنواره به 14 دوره می‌رسد.

کریمی تصریح کرد: از بخش‌های مهم جشنواره می‌توان به بخش بین‌المللی، آئینی، مدیحه و کلاسیک اشاره کرد که شرکت‌کنندگان علاقه بسیاری برای شرکت در این مراسم از خود نشان می‌دهند و امید است که سالیان بعد تمامی این بخش‌ها استمرار یابد.

وی بیان کرد: تا‌کنون در شأن و منزلت حضرت زینب (س) کنگره شعر مناسبی در سطح کشوری برگزار نشده‌ ولی استان آذربایجان غربی برای برگزاری کنگره‌ای در این زمینه تلاش‌هایی کرده ‌و کنگره ملی شعر حضرت زینب (س) به نام عقیله‌العرب در آینده‌ای نه چندان دور در شهر ارومیه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: 250 اثر به جشنواره این رسیده که از این میان سهم شرکت‌کنندگان داخلی 230 اثر و سهم شرکت‌کنندگان خارجی 20 اثر است که در جای خود تحسین برانگیز است.

ارسال نظرات