خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

۵۵ میلیارد ریال برای توسعه محوطه مزار شمس تبریزی خوی اختصاص یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در سفر اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به آذربایجان غربی ۵۵ میلیارد ریال برای توسعه شمس تبریزی خوی مصوب شد.
کد خبر: ۸۷۲۳۷۶۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جلیل جباری با حضور در دفتر تسنیم در ارومیه، ضمن تجلیل از تلاشهای این رسانه در جریان سازی فرهنگی و پوشش خبری رویدادهای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران این خبرگزاری در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: 45 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و 10 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی در سفر اخیر معاون رئیس جمهور به توسعه و ساماندهی شمس تبریزی خوی اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آقای نوبخت قول تخصیص 100 در صدی اعتبار اختصاص یافته برای شمس تبریزی را داده است تصریح کرد: 6 هزار متر از فضای آزادسازی شمس تبریزی به صحن اصلی آرامگاه تبدیل می‌شود.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی هتل آنا و هتل آتا در سلماس افتتاح و قراداد چهارجانبه برای ایجاد 12 باب هتل بیمارستان منعقد شد.

جباری با بیان اینکه این قرارداد میان استانداری، میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی و شخص سرمایه‌گذار به امضا رسید افزود: یک سرمایه‌گذار ایرانی الاصل مقیم آلمان تا سقف 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این مجموعه اعلام آمادگی کرده است که بر این اساس محل اقامت و سایت‌های تفریحی پس از تعیین زمین و مجوز برای سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: اکنون در مرحله مکان‌یابی برای ایجاد هتل بیمارستان هستیم که این نوع سرمایه‌گذاری نسل جدیدی از بیمارستانها و فضاهای اقامتی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر با عقد تفاهم‌‌نامه اجرای بر روی تهیه پرونده ثبتی منظر فرهنگی منطقه آزاد ماکو برای ثبت جهانی کار می‌شود.

جباری اظهار داشت: دو پل تاریخی بش گوز و قلعه جوق شهرستان ماکو نیز در دست مرمت و بازسازی است و مطالعات باستان‌شناسی کاوش با همکاری منطقه آزاد ماکو و پژوهشکده میراث فرهنگی برای ظاهر کردن آثار تاریخی مدفون شده در این مکان انجام می‌شود و بنا بر اینکه این کار پروسه‌ای زمانبر است امید است در سال 2018 برای ثبت آماده‌سازی شود.

در این بازدید جلیل جباری با اهدا دو لوح جداگانه از نقش خبرگزاری تسنیم در پوشش اخبار حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یک سال گذشته و روز خبرنگار از جریان سازی تسنیم در پوشش مطلوب همایش بین المللی راه ابریشم که در اردیبهشت ماه 95 برگزار شد تجلیل کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار