خبرهای داغ:
مدیرعامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم خبر داد

برگزاری 130 عنوان برنامه در قالب جشنواره زیر سایه خورشید

مدیرعامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم از برگزاری 130 عنوان برنامه در قالب جشنواره زیر سایه خورشید خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۳۷۵۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مهدی کاتب در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره زیر سایه خورشید از فردا آغاز و تا 24 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی برای هشتمین سال متوالی میزبان کاروان رضوی است که این کاروان شامل خادمان بارگاه رضوی به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی است.

مدیرعامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، ادامه داد: فرهنگسازی زیارت از راه دور که سفارشات زیادی در روایات و احادیث دارد، فرصت سازی تبلیغی، ایجاد نشاط دینی و ولایی در تمام شهرهای آذربایجان غربی و ایجاد تعادل و توازن در مراسم مذهبی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

کاتب با بیان اینکه 20 هزار نفر مستقیما در تمام شهرهای آذربایجان غربی مخاطب جشنواره زیر سایه خورشید قرار دارند، اعلام کرد: جشنواره زیر سایه خورشید از فردا در استان آذربایجان غربی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه از فردا در خدمت کاروان رضوی خواهیم بود، تصریح کرد: به خاطر تجربیاتی که در سال‌های گذشته داشتیم، در برخی شهرها خادمان رضوی با تاخیر حضور یافتند و با توجه به شور و شوق مردم در شهرها، از آستان قدس رضوی درخواست شد دو کاروان برای استان در نظر بگیرند.

این مسؤول با بیان اینکه این دو کاروان در قالب 10 نفر در شهرهای استان حضور خواهند یافت، اذعان داشت: این 10 نفر در دو گروه شامل سه نفر خادم، یک مبلغ، دو نفر مسؤول کاروان خواهد بود.

مدیرعامل مؤسسه دارالحافظین قرآن کریم با بیان اینکه فردا در فرودگاه ارومیه شاهد استقبال از کاروان رضوی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور مسؤولان استانی و فعالان فرهنگی برگزار خواهد شد.

کاتب با اشاره به تعداد برنامه‌هایی که در قالب جشنواره زیر سایه خورشید برگزار می‌شود، گفت: 130 عنوان برنامه در قالب برنامه‌های زیر سایه خورشید برگزار می‌شود.

این مسؤول با اشاره به مراسم اختتامیه این جشنواره، اظهار داشت: اختتامیه جشنواره شعر رضوی با عنوان"جشن بزرگ میلاد آقا موسی‌بن‌الرضا" 24 مرداد ساعت 21 در سالن شهید باکری فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار خواهد شد.

وی از تشکیل یک نماینده رسمی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: این نماینده به عنوان کارمند رسمی آستان قدس رضوی به نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی معرفی خواهد شد.

این مسؤول از اعزام زائر اولی‌ها به جشنواره زیر سایه خورشید خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت آذربایجان غربی در این خصوص یک تا اتوبوس بوده و در صورت امکان این میزان افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار