یک رسانه و خبر نگار با انعکاس مشکلات مردم می تواند به این هدف برسند هرچند خبرنگار بایستی کاری انجام دهد که به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولین شناخته شود تا تاثیر گذاری مثبتی بر افکار عمومی داشته باشد.به
کد خبر: ۸۷۲۳۷۴۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به نقل از کانی پرس؛ بوکان طی چند سال گذشته با درایت جوانان پر انگیزه خود حرکت پیوسته ای را در جهت تبدیل شدن به یکی از قطب های رسانه ای منطقه آغاز کرده است و در این راه نیز توانسته موفق عمل کند.

طی چند سال گذشته انتشار چندین نشریه چاپی، فعالیت گسترده رسانه های خبری و اطلاع رسانی نظیر وبسایت های اینترنتی و همچنین فعالیت شبانه روزی دفتر صدا و سیما ، باعث شده که هر روز نام بوکان به یکی از پر تکرار ترین نام ها در میان شهر های منطقه باشد.

بی گمان انعکاس لحظه به لحظه اخبار بوکان در رسانه ها، حاصل تلاش مردان خستگی ناپذیری است که برای پیشرفت و آبادانی و معرفی این شهر به دیگر هم وطنان شب و روز ندارند تا وظیفه خود را در سنگر مقدس آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به خوبی انجام داده باشند.

پایگاه خبری کانی پرس در آستانه 17 مرداد ماه روز خبر نگار به سراغ یکی از چهره های موفق در امر اطلاع رسانی در این شهرستان شده است که بیش از 16 سال است به امر اطلاع رسانی در رسانه های مختلف مشغول به کار است.

این خندان و پرتلاش رسانه ای کسی نیست جز یونس کرمی خبرنگار شناخته شده بوکان که تا کنون با بسیاری از رسانه های ملی و محلی جهت انتشار اخبار و گزارش های بوکانو شهر و روستاهای اطراف آن همکاری داشته است.

یونس کرمی خبر نگار واحد مرکزی خبر در بوکان و همچنین عضو خبرنگاران فعال استان است که در سال 1359 در شهر فرهنگ دوست و هنر خیز بوکان دیده به جهان گشود و از همان اوائل نوجوانی از روی عشق و علاقه وارد بحث کار خبری و اطلاع رسانی شد.حال کرمی 16 سال است به صورت مداوم در عرصه رسانه ای شهرستان و استان فعالیت دارد و مدت 13 سال است به عنوان نماینده صدا و سیمای استان در شهرستان بوکان در حال فعالیت است.

متن کامل گفتگوی اختصاصی کانی پرس با یونس کرمی فعال رسانه ای بوکان در زیر می آید.

آیا علاقه مندی به حرفه خبرنگاری تنها انگیزه شما برای انتخاب این شغل بود یا اهداف دیگری نیز داشتید؟

خوب قطعا علاقه یکی از مهم ترین فاکتور ها برای ورود به شغلی است که دوست داری در آن موفق باشی ولی تنها علاقه سبب نشد که بنده این مهم را انتخاب کنم بلکه خدمت به مردم شهرم و انعکاس مشکلات مناطق مختلف شهرستان از مهمترین عواملی بود که بنده را ترغیب به حضور در عرصه رسانه کرد.

حالا که شما به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه رسانه در منطقه یکی از انگیزه های اصلی خود را خدمت به مردم دانستید بفرمایید از دیدگاه شما یک خبرنگار چگونه می تواند این وظیفه خطیر را انجام دهد؟

به نظر بنده یک رسانه و خبر نگار با انعکاس مشکلات مردم می تواند به این هدف برسند هرچند خبرنگار بایستی کاری انجام دهد که به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولین شناخته شود تا تاثیر گذاری مثبتی بر افکار عمومی داشته باشد.

از نظر بنده در بعد دیگر رسانه که می تواند بسیار تاثیر گذار باشد دوری از منفی نگری است زیرا اگر یک رسانه روحیه منفی نگری داشته باشد بی گمان نمی تواند به انعکاس واقعی خبرها و مشکلات بپردازد.

رمز موفقیت یک خبرنگار را در چی میدانید؟

به نظر بنده رمز موفقیت یک خبرنگار همچنان که گفتم انعکاس واقعیت های موجود در حوزه کاری خود است و این مهم می تواند یک خبرنگار را به قله های موفقیت برساند.

آیا به نظر شما اکنون مردم و مسئولان بوکانی به اهمیت کار رسانه آگاهند؟

بی گمان اکنون مردم بسیار آگاهند و لحظه به لحظه اخبار را دنبال می کنند بویژه خبرهای بومی که مربوط به حوزه شهرستان باشد ولی متاسفانه در حوزه مسئولان هنوز در میان بعضی از ادارات اهمیت اطلاع رسانی نهادینه نشده و شاید آن هم برگردد به نبود یک روابط عمومی فعال.

وضعیت بوکان را در بحث رسانه و اطلاع رسانی چگونه می بینید؟

خوشبختانه اکنون بوکانرا بهشت رسانه های استان می دانید که در آن بیش از 11 رسانه و 20 خبرنگار فعال در عرصه نشریات چاپی و اینترنتی فعال هستند و این نشان از اهمیت این شهرستان در بحث رسانه است.

شما مهم ترین مشکلات خبرنگاران بوکانی را در چه مسائلی می دانید؟

قشر خبرنگار همیشه یک قشر مظلوم بوده است و این مظلومیت متاسفانه در بوکان ابعاد گسترده تری دارد زیرا برخی از مسئولان به جای اینکه خبرنگار را یار و همراه خود بدانند خبرنگار را روبروی خود میبینند.

آیا شما شغل دیگری جز خبرنگاری نیز دارید؟

در حال حاضر خبرنگاری تنها شغل بنده است و تاکنون در مورد شغلی دیگر فکر نکرده ام و در طول چند سال اخیر دوره های خبرنگاری، عکاسی و روزنامه نگاری بسیاری را گذرانده ام.

وضعیت معیشت و بیمه خبرنگاران بوکانی را چگونه می بینید؟

تقریبا همه از وضعیت حقوق خبرنگاران باخبر هستند، معمولا خبرنگاران حقوق بسیار ناچیزی را دریافت می کنند هر چند این مهم در بوکان تنها برای نمایندگان رسانه های کشوری است و دیگر خبرنگاران بوکانی تنها با عشق و علاقه و برای رضای خدا کار می کنند.

چه انتظاری از مسئولان شهرستانی و همچنین معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان دارید؟

از خانه مطبوعات استان انتظار می رود که نمایندگی های خود را در تمام شهرستان ها فعال کند و با برگزاری دوره های آموزشی زمینه ورود افرادی که به این حرفه علاقه دارند فراهم شود و خبرنگاران همواره پل ارتباطی بین مسئولان و مردم بوده اند و از مسئولان درخواست می کنم خودشان را از رسانه ها دور نکنند.

ارسال نظرات