سخنگوی قوه قضاییه گفت: محرمانه بودن موضوع وکیل خارجی زنجانی صحت ندارد و تا این لحظه چنین وثیقه ای معرفی نشده است. قرار وثیقه صادر نشده است اما حداقلش ده هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۸۷۲۳۷۳۰
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، اژه ای در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که پس از دستگیری رئیس بانک ملت موضوعاتی مطرح شد آیا در این حوزه فردی جدید دستگیر شده یا خیر؟ گفت: فعلا همان 4 نفر دستگیر و بازداشت هستند البته به افرادی که در خارج از کشور هستند هشدار داده ایم که برگردند.

وی ادامه داد: مقداری پول نقد از متهمان توقیف شده اما هنوز به خزانه برنگشته است.

اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از وکلای زنجانی میخواهد وثیقه متهم را پرداخت کنند آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ گفت: بدهی متهم هنوز پرداخت نشده است؛ اما اموال شناسایی و قرار شده اسنادش بابت بخشی از بدهی منتقل شود.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: محرمانه بودن موضوع وکیل خارجی زنجانی صحت ندارد و تا این لحظه چنین وثیقه ای معرفی نشده است. البته پرونده هم در حال مطالعه است و اوراق زیادی دارد. باید دیوان عالی بررسی کاملی انجام دهد. البته قرار وثیقه صادر نشده است اما حداقلش ده هزار میلیارد تومان است.


اژه ای در پاسخ به سوال دیگری درخصوص آخرین وضعیت پرونده بقایی گفت: اخیرا خبری نگرفتم که پرونده به دادگاه رفته است یا خیر. باید مجدد سوال بپرسم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره صحبتهای آیت الله آملی لاریجانی درباره گفتگوهای حقوق بشری گفت: اطلاعی از کشورهای پیشنهاد دهنده ندارم. این موضوع یک پیشنهاد است. ما از بشر تعریف داریم و اتفاقا در حوزه حقوق بشر حرف های زیادی برای گفتن داریم.
ارسال نظرات