خبرهای داغ:
دادستانی باید هرچه سریعتر تکلیف گروه ملی صنعتی فولاد ایران را تعیین کند.
کد خبر: ۸۷۲۳۶۹۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
به گزارش خبرنگاربسیج از اهواز، استاندار خوزستان با بیان این‌که وضعیت گروه ملی صنعتی فولاد ایران هر چه سریعتر باید روشن شود، گفت: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید این شرکت بزرگ در حال پیگیری جدی هستیم تا در نهایت این کارخانه یا به بانک ملی و یا به سرمایه‌گذار خارجی فروخته شود.

غلامرضا شریعتی ، در خصوص فعالیت گروه ملی فولاد با 15 درصد ظرفیت و به تعویق افتادن چند ماهه حقوق کارگران این شرکت اظهار کرد: دادستانی باید هرچه سریعتر تکلیف گروه ملی صنعتی فولاد ایران را تعیین کند.

وی افزود: طبق مذاکراتی که با بانک ملی داشتم این بانک برای تحویل گرفتن کامل گروه ملی آمادگی دارد و دادستانی باید اسناد این شرکت بزرگ را به نام بانک ملی ثبت کند.

شریعتی با اشاره به لزوم واگذاری اسناد مالکیت گروه ملی فولاد ایران به بانک ملی تصریح کرد: بانک ملی اعلام کرده که وقتی اسناد مالکیت این شرکت به نام ما نیست، قادر به سرمایه‌گذاری در شرکت مذکور نیستیم و باید مالکیت گروه ملی فولاد ایران به ما واگذار شود.

 وی خاطرنشان کرد: در هفته جاری پیگیر وضعیت و تعیین تکلیف گروه ملی فولاد ایران از دادستانی تهران خواهیم شد تا اگر نیازمند اقداماتی از سوی ما است هر چه سریعتر انجام شود تا واگذاری و انتقال مالکیت گروه ملی فولاد ایران به بانک ملی صورت بگیرد و بانک ملی بتواند به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

استانداری خوزستان با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید گروه ملی فولاد ایران عنوان کرد: با مدیرعامل بانک ملی استان صحبت کرده‌ایم و خواستار انتقال موضوع اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی به تهران شده‌ایم. اکنون سرمایه‌گذارانی از کشور اسپانیا آمادگی خرید کامل گروه ملی فولاد ایران و فعال کردن این شرکت بزرگ را اعلام کرده‌اند.

شریعتی گفت: از طریق سازمان خصوصی‌سازی نیز موضوع اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای خرید گروه ملی صنعتی فولاد ایران پیگیری می‌شود. البته ما هم از طریق دادستانی تهران این مسئله را پیگیری می‌کنم تا در نهایت گروه ملی فولاد ایران یا به سرمایه‌گذار خارجی و یا به بانک‌ فروخته و واگذار شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها