شمشادی گفت: طبیعتا مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است و در عصر کنونی تهاجم های مختلفی نسبت به جامعه ما از سوی دشمنان علیه فرهنگ بومی جامعه می شود.لذا کار خبرنگار فرهنگ و جامعه ارزشمند است.
کد خبر: ۸۷۲۳۶۷۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

حسن شمشادی، خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به روز خبرنگار و نقش و تأثیر رسانه در تبیین معضلات فرهنگی و اجتماعی گفت: طبیعتا مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است و در عصر کنونی  تهاجم های مختلفی نسبت به جامعه ما از سوی دشمنان با فضای مجازی و اینترنت و ماهواره علیه فرهنگ بومی جامعه می شود لذا کار رسانه ای کردن در این عرصه  با ارزش است.

وی با اشاره به راهکارها و تاکتیک های خبری برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: یک خبرنگار عرصه اجتماعی اول باید شناخت دقیقی از نوع نبرد فرهنگی در این میدان داشته باشد و توجه کند که دشمن از این عرصه غافل نخواهد شد لذا باید نوع تاکتیک دشمن برای تخریب فرهنگ عمومی و ایرانی و اسلامی را بشناسد و در کنار آن ببیند این تاکتیک ها کجا مؤثر بوده است تا فرهنگ، اجتماع و خانواده خود را از هجمه های دشمن مصون بدارد.

شمشادی عنوان کرد: ما نباید همه چیز را در خارج از مرز های کشور ببینیم زیرا بسیاری از مسائلی که در داخل کشور شکل می گیرد ریشه داخلی دارد بر همین اساس پاره ای از این مشکلات که با سوء تدبیرهای مسئولان به وجود آمده و باید اصلاح شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروز یک معجونی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی وجود دارد و نمی شود به طور خاص اولویت بندی کرد اکنون مسائل ازدواج جوانان بداخلاقی خانواده ها شغل و مسکن و تأکید مسئولان بر فرزند آوری تربیت فرزندان و در کنار این مسائل فیش های نجومی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به همه آن ها پرداخت.


ارسال نظرات