گزارش «بسیج» از دیپلماتی که قهوه فرانسوی می‌نوشد

خرازی، مصداق یک دیپلمات اعتدالی بدون روتوش است

خانه خرازی در حوالی پل صدر است؛ کسانی که به خانه او رفت و آمد دارند، می گویند که خانه اش بیشتر از آن که به منزل یک دیپلمات و سیاستمدار شبیه باشد به خانه یک کلکسیونر عتیقه و نسخ خطی شباهت دارد.
کد خبر: ۸۷۲۳۶۶۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج - صادق خرازی دیپلمات خوش پوشی است که سفیر و معاون نماینده ی دائم ایران در سازمان ملل متحد بوده و هم اکنون موسس حزب ندای ایرانیان و مدیر مسوول روزنامه وقایع الاتفاقیه است. علیرغم اینکه عده ای از اصلاح طلبان می گویند صادق خرازی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در ستاد محمدباقر قالیباف فعالیت داشت اما وی حزب ندا را تاسیس کرد و یارگیری اش از میان نیروهای دو حزب منحل شده مشارکت و سازمان مجاهدین انجام گرفت.
 
خرازی مصداق یک دیپلمات اعتدالی بدون روتوش است/وقتی آرامش حاج حسین، دیپلمات خوش پوش را برآشفته کرد 

خانه خرازی در حوالی پل صدر است؛ کسانی که به خانه این دیپلمات سابق رفت و آمد دارند، می گویند که خانه اش بیشتر از آن که به منزل یک دیپلمات و سیاستمدار شبیه باشد به خانه یک کلکسیونر عتیقه و نسخ خطی شباهت دارد و بیشتر شبیه موزه است؛ از میهمانانش با قهوه فرانسه پذیرایی می‌کند. معماری درونی و اشیای موجود در خانه چیزی از دکورهای پرخرج خانه‌های قاجاری بعضی از فیلم‌ها کم ندارد؛ اندرونی، بیرونی، محراب، کتابخانه، تالار آینه و…، روی دیوارها، نقاشی‌های سهراب سپهری و محمود فرشچیان دیده می شود. سید محمد‌صادق خرازی اما این‌روزها به این دلایل خبرساز نیست.

حیات سیاسی محمد صادق خرازی پر از فراز و نشیب است که بعضا دهن کجی های او به نظام و برخی از چهره های سیاسی و علمای انقلاب، هرگز فراموش نخواهند شد.

صادق خرازی: کراوات باعث نظم است!
 
خرازی مصداق یک دیپلمات اعتدالی بدون روتوش است/وقتی آرامش حاج حسین، دیپلمات خوش پوش را برآشفته کرد
 

موسس حزب ندا در گفت و گو با روزنامه توقیف شده بهار، از کراوات دفاع می کند(!) و می گوید: چطور کت و شلوار غربی‌ها را می‌پوشیم اما می‌گوییم کراوات غربی است؟ کراوات از بخش‌های صحرایی و کویری جهان یعنی فلات ایران به اروپا رفته است؛ کراوات مال ایرانی‌ها بوده است؛ کراوات باعث نظم است!

توهین خرازی به شهید بهشتی
 
خرازی مصداق یک دیپلمات اعتدالی بدون روتوش است/وقتی آرامش حاج حسین، دیپلمات خوش پوش را برآشفته کرد 

سفیر سابق ایران در فرانسه با حضور در یک برنامه اینترنتی - ویدئویی ضمن توهینی بی سابقه به شهید بهشتی می گوید: مرحوم بهشتی و امام موسی صدر، کسانی بودند که اگر خانم اهل کتابی دست دراز می کرد آنجا تسامح در ادله سنن می‌کردند و دست می‌دادند!

این اظهارات با واکنش های فراوانی رو به رو شد؛ از جمله ملوک‌السادات حسینی بهشتی (دختر شهید بهشتی) اظهارات بحث برانگیز صادق خرازی در مورد شهید بهشتی را تکذیب کرد و گفت: در طول اقامت پدرم در اروپا در کلیه جلسات ایشان همراه مادرم شرکت می کردم و حتی یک مورد هم دست دادن با زن نامحرم را از ایشان مشاهده نکردم.

وی همچنین افزود: آقایان برای توجیه کارهای خودشان شهید بهشتی را سپر قرار ندهند.

توهین روزنامه خرازی به علامه مصباح!
 
خرازی مصداق یک دیپلمات اعتدالی بدون روتوش است/وقتی آرامش حاج حسین، دیپلمات خوش پوش را برآشفته کرد 

روزنامه "وقایع اتفاقیه" روزنامه صادق خرازی و نزدیک به حزب ندا در مطلبی با عنوان "جناب ابلیس، استاد تمام فتنه‌گران" سعی کرده با قراردادن نام ابلیس در کنار تصویر آیت الله مصباح، دوگانگی نامفهومی را رقم بزند.
 
 سید یاسر جبرائیلی معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس در واکنش به توهین روزنامه وقایع الاتفاقیه به آیت الله مصباح، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: هر فردی که کمترین فهم رسانه ای داشته باشد متوجه می شود که اقدام روزنامه وقایع الاتفاقیه تعمدا و برای توهین به آیت الله مصباح صورت گرفته است. وی افزود: رسانه های اصلاح طلب سابقه این رفتارها را دارند و در صفحه بندی رسانه هایشان به گونه ای مطالب را قرار می دهند که از طریق چیدن مطالب در کنار هم یک پیام مشترک القا شود  و روزنامه وقایع الاتفاقیه مصداق یکی از این اتفاق ها است. جبرائیلی خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات هویت خودش را در تقابل با دین تعریف کرده و اقدام این روزنامه توهین به تفکر آیت الله مصباح است.
 
بی ادبی صادق خرازی به سردار قلم
 
خرازی مصداق یک دیپلمات اعتدالی بدون روتوش است/وقتی آرامش حاج حسین، دیپلمات خوش پوش را برآشفته کرد 

شنبه شب (16 مرداد 1395) حسین شریعتمداری و صادق خرازی به عنوان منتقد و موافق برجام در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به مناظره پرداختند که این مناظره برای بار دیگر اثبات کرد صادق خرازی نه تنها حرفی برای گفتن ندارد بلکه از سطح بسیار پایینی در ادب و احترام متقابل، حتی به بزرگتر از خود، برخوردار است.

در بخشی از این مناظره، خرازی خطاب به شریعتمداری گفت: بحث‌های آقای شریعتمداری من را یاد توده‌ای‌ها می‌اندازد!

جالب است که مدعیان اخلاق و دموکراسی(!) به دوستی با فتنه گران و وطن فروشان می بالند و دلسوزان نظام را توده ای خطاب می کنند.

در بخش دیگری از مناظره، شریعتمداری در پاسخ به خرازی درباره ناراحتی ترامپ و عربستان و... از برجام افزود: باز سؤالم این است که چرا الان ترامپ و کلینتون باید از برجام ناراحت باشند؟ مگر آنها چیزی به دست نیاوردند. اوباما می‌گوید ما با غلاف اسلحه برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کردیم. خانم کلینتون می‌گوید ما بدون شلیک یک گلوله موفق شدیم برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم.

حسین شریعتمداری در حین صحبت کردن، به طور سهوی واژه «شیلیک» را به کار برد که ناگهان خرازی با لحنی تمسخرآمیز، سخنان مدیرمسئول کیهان را قطع کرده و گفت آقای شریعتمداری «شلیک» درست است نه «شیلیک»! این اظهارات خرازی و رفتار توهین آمیز او در مناظره ای که قرار بود موجب ارتقای بینش مخاطبان را فراهم آورد، حاکی از سطح پایین این فرد است که هنوز نیاموخته که در مقابل کسی که حداقل 16 سال از او بزرگتر است و دارای پیشینه ی انقلابی به مراتب درخشان و سابقه رسانه ای عظیمی است، چگونه رفتار کند.

شریعتمداری در پاسخ به خرازی که گفت شما از روز اول موافق تحریم بودید، گفت: من سؤالی از شما دارم، شما که به ما می‌گویید موافق تحریم بودیم و به ما می‌گویید کاسب تحریم، آقایان بیایند زندگی من را بگیرند با زندگی یکی از آن آقایان عوض کنند. کدام کاسب تحریم است که اصرار کند تحریم‌ها حذف شود؟ آدم باید چیزی بگوید که جایگاهی داشته باشد.

حال سول اینجاست کسی که به گفته هم طیفانش (عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات و عضو حزب منحله مشارکت و  محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور دولت اصلاحات) اهل عتیقه، زیر خاکی و نسخ خطی است، کاسب تحریم است یا کسی که پس از 70 سال در یک خانه قدیمی در اطراف خیابان جمهوری زندگی می کند؟
ارسال نظرات
آخرین اخبار