سردارغلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: هرکسی باید به سهم خود ، همانگونه که در دفاع مقدس تجربه شد، به جنگ اقتصادی بیاید.
کد خبر: ۸۷۲۳۶۲۶
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار نعمان غلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در جلسه میثاق نامه حمایت از قطب صنایع تبدیلی شهرستان ایوان گفت: هرکسی باید به سهم خود ، همانگونه که در دفاع مقدس تجربه شد، به جنگ اقتصادی بیاید. چراکه در جنگ اقتصادی نظام به چنین فضائی نیاز دارد. بسیج سازندگی در جنگ اقتصادی سرباز دولت است و در فضای صادقانه و خالصانه برای اعتلای نظام باید ظرفیت ها را به صحنه آورده و از تجارب گذشته بهره بگیریم.

سردار غلامی افزود: اقتصاد مقاومتی راهی است که در مقطع جنگ اقتصادی به درایت رهبر معظم انقلاب اسلامیپیش روی ما گشوده شده است. ازنکات مهم دراین جنگ همانگونه که تجربه انقلاب نشان می دهد، ساز و کار به صحنه آوردن مردم است؛ زیرا هرجائی که مردم وارد شده اند نظام پیشرفت چشمگیری داشته است.

رئیس بسیج سازندگی کشور ضمن اشاره به مشکلات پیش رو در مسأله جنگ اقتصادی اظهارکرد: باید مردم را به عرصه تولید و تلاش برای ایجاد اشتغال جوانان فراخوان کرد؛ چرا که بهترین راه خروج از رکود تورمی آوردن داشته های مردم به عرصه تولید است. وی ادامه داد: کار بسیج سازندگی نیز الگوسازی در مناطق مختلف کشور است.

سردار غلامی به ظرفیت های موجود در استان ایلام و شهرستان ایوان اشاره و گفت: عرصه های زیادی در سطح استان وجود دارد که متأسفانه همچنان ناشناخته باقی مانده است و به آنها پرداخته نشده است و این موضوع همت همه مسئولان و مردم را می طلبد.

در این جلسه سرهنگ دوم پاسدار محمدحسین فولادی ضمن خوش آمدگوئی به کلیه حضار و مهمانان جلسه به شمه ای از عملکرد و برنامه های سازندگی و محرومیت زدائی شهرستان ایوان اشاره و گفت: ایوان یکی از قطب های کشاورزی و باغداری است و با نگاه ویژه رئیس محترم سازمان بسیج سازندگی شاهد رشد در این زمینه هستیم. وی گفت: بالغ بر 93 طرح در سال گذشته توسط سازندگی ناحیه اجرا شده است ؛ بطوریکه در محرومیت زدائیهفت باب مسجد،یک باب خانه عالم، دو باب غسالخانه، یکصد چشمه دستشئوئی و حمام و دو مورد لایروبی انهار و جمعاً مبلغ 450000000 ریال در این راستا هزینه شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ایوان افزود: مأموریت جدید سپاه ناحیه ساخت 23 واحد مسکن محرومان است که انشاالله تا پایان شهریورو همزمان با هفته دفاع مقدس10 مورد آن تحویل خواهد شد. سرهنگ فولادی گفت: بیش از هفتصد میلیون تومان در موضوع اقتصادمقاومتی و کشاورزی شهرستاناعتبار در نظر گرفته شده است.

معروف بسطامی فرماندار ایوان نیز در این جلسه خواستار حرکت همه مسئولان به سمت تحقق شعار سال و اقتصادی مقاومتی شد و ابراز کرد: فرمانداری ایوان بدنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و مهمترین آنها بدین شرح است: طرح اجرای نیاز سنجی روستاها و عشایر در زمینه حرف و شغل، برگزاری کلاسهای حرفه آموزی در سطح شهرستان با همکاری ادارات، ثبت نام افراد جویای شغل و شناسائی و احصاء طرحهای نیمه تمام در زمینه های صنعتی، کشاورزی و خدماتی.

فرماندار ایوان در ادامه به گزارشی از مجموعه اقدامات این شهرستان در حیطه اقتصادی پرداخت و افزود: با شناسائی و احیای واحد ها و بنگاههای نیمه تعطیل و غیر فعال درصدد ایجاد اشتغال در شهرستان هستیم.

عباس سرتنگی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیز به پاره ای از مشکلات در زمینه کشاورزی شهرستان اشاره و نواقص موجود را در زیرساخت پل ها و کانال هاو جاده های دسترسی دانست و گفت: عملیات مربوط به باغات انگور انجام شده و صرفاً آماده غرس نهال بوده و نیاز به دوکارخانه تبدیلی در صنعت انگور مشهود است.

در پایان نیز میثاق نامه صنایع تبدیلی قرائت گردید و سردار غلامی از باغات سطح شهرستان بازدید کرد.

ارسال نظرات