مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد
زاهد احمدی گفت: رسانه ها مخصوصاً خبرنگاران نقش بسیار مهمی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم و بصیرت افزایی جامعه دارند.
کد خبر: ۸۷۲۳۵۹۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

زاهد احمدی مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص نقش خبرنگاران و رسانه ها در تبیین مسائل و معضلات اجتماعی اظهار داشت: رسانه ها مخصوصاً خبرنگاران نقش بسیار مهمی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم و بصیرت افزایی جامعه دارند.

وی در ادامه گفت: فعالیت های موثر خبرنگاران در تبیین موضوعات و معضلات اجتماعی مختلف که مردم با آن روبرو هستند و دست و پنجه نرم می کنند موجب حساس شدن جامعه نسبت به آن معضلات شده و کمک می کند که مسئولان برای برطرف کردن مشکلات جامعه اقدامی کنند.

مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی تصریح کرد: لذا ضروری است رسانه ها در این بخش برنامه ریزی های خوبی برای انعکاس معضلات اجتماعی انجام دهند و با استفاده از ظرفیت ها و قابلیت هایی که دارند در این بحث نقش خود را به طور موثر ایفا کنند؛ معرفی یک آسیب و معضل در جامعه توسط خبرنگار، آگاهی و هوشیاری خوبی را در جامعه ایجاد می کند؛ چراکه آگاهی همیشه زمینه پیشگیری از آسیب هاست.

احمدی خاطر نشان کرد: خبرنگار به عنوان چشم تیزبین جامعه و کسی که مسائل و موضوعات مختلف را رصد کرده و پیگیر موضوع می شود نقش ویژه ای را در این بحث دارد؛ خبرنگاری که قابلیت، توانایی و مهارت این را داشته باشد که موضوعی را به صورت صحیح برای مردم معرفی کند خود به خود موجب مطرح شدن آن معضل در جامعه و حساسیت و واکنش مردم خواهد شد.

ارسال نظرات