مدیرمسئول پایگاه 598 در گفت و گو با «بسیج» عنوان کرد
رضایی گفت: لازمه انقلابی عمل نمودن یک رسانه عبور از دغدغه‌ها و منافع حزبی و گروهی و پیگیری مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف می‎باشد
کد خبر: ۸۷۲۳۵۴۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
رضایی مدیرمسئول پایگاه خبری 598 در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص  ویژگی رسانه‎های انقلابی با بیان اینکه روایت مطالبات مردمی یکی از اصول مهم رسانه‌های انقلابی است تصریح کرد: لازمه انقلابی عمل نمودن یک رسانه عبور از دغدغه‌ها و منافع حزبی و گروهی و پیگیری مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف می‎باشد که متاسفانه در فضای رسانه‌ای فعالی کشور کمتر مورد توجه قرار می‎گیرد.

رضایی گفت: استانداردهای دوگانه رسانه‎های حزبی و گروهی در مواجهه با رویدادهای گوناگون در کشور موجب گردیده که مردم نیز تا حدودی نسبت به این گونه از رسانه‎ها اعتماد خود را از دست دهند و این امر در پایین آمدن میزان تیراژ بسیاری از جراید و یا میزان مراجعه به برخی از رسانه‎ها و خبرگزاری‎ها مشهود است.

وی در ادامه تاکید کرد: خبرنگار و رسانه‌ای که از شجاعت و قاطعیت برخوردار نباشد گرفتار ملاحظاتی می‌شود که فقط او را به سمت تعارفات و توجیهات معمول فضای سیاسی کشور سوق می‌دهد و همین امر موجب فاصله گرفتن رسانه و خبرنگار از واقعیت‌های اجتماعی می‌گردد؛ در تایید این سخن رفتار انتقام جویانه دولت در مواجهه با رسانه‌های منتشر کننده فیش‌های حقوقی نجومی است.

مدیر مسئول پایگاه خبری 598 ادامه داد: اگر دولتی ادعای مردمی بودن و امانت‌داری بیت المال را دارد اکنون باید شاهد تقدیر از خبرنگاران انتشار دهنده فیش‌های نجومی مدیران دولتی بودیم نه اینکه این رسانه‌ها مورد غضب قرار بگیرند و از آنها انتقاد شود.

این فعال رسانه‎ای در ادامه این مطلب اظهار داشت: اولین برداشتی که از این گونه مواجهه دولت با خبرنگارانی که رسالتشان را حراست از بیت المال و اموال عمومی قرار دادند، می شود داشت نارضایتی دولتی‌ها از انتشار دریافتی‌های نامشروع و خلاف قانون از اموال بیت المال است که جای تامل بسیار دارد.

رضایی در خاتمه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که خبرنگار و رسانه انقلابی باید انقلابی بودن خود را در عمل اثبات کند و در باب رسانه می‌توان گفت که پیروی از ولایت به سخن نشاید، به عمل برآید.
ارسال نظرات