کوشکی به مناسبت روز خبرنگار در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
کوشکی گفت: ولنگاری فرهنگی از سوی خبرنگاران بازنمایی نشده است و بلکه خیلی وقت ها جاهلانه و یا عامدانه این چهره زشت بزک شده است؛ این بزک کردن از سوی خبرنگاران رسانه هایی انجام شده که نفوذی دشمن هستند.
کد خبر: ۸۷۲۳۵۳۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و فعال رسانه ای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به روز خبرنگار و نقش و تأثیر رسانه در تبیین معضلات فرهنگی و اجتماعی گفت: دین ما فرهنگی است و نقطه تمایز تفکر ما با جهان استکبار حوزه فکر و اندیشه است، سیاست علی رغم ظاهر مهمی که دارد روبنا است و زیربنای اصلی فرهنگ است.

وی افزود: برخلاف آنچه که اغلب مردم، خبرهای حوزه سیاست یا بخش دفاعی را مهم تر می دانند؛ حوزه فرهنگ از اهمیت بیشتری برخوردار است چون هر اتفاق ویژه ای در جامعه رخ می دهد محصول فرهنگ است.

کوشکی با اشاره به مهم ترین رسالت خبرنگاران حوزه فرهنگ و جامعه گفت: مهم ترین رسالت رسانه های فرهنگی یادآوری این مهم و بازگویی خطراتی است که جامعه ما را تهدید می کند و معمولا مورد غفلت قرار می گیرد. در حوزه فرهنگ و جامعه آسیب ها به مراتب شدید تر و غفلت ها بسیار بیشتر است و این امر رسالت خبرنگاران حوزه فرهنگ و اجتماعی را بسیار خطیر می کند. آنها وظیفه دارند تا اهمیت این حوزه را بازگو و به مسئولین گوشزد کنند تا فرهنگ از مهجوریت در بیاید.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین غفلت خبرنگاران در بخش اجتماعی و فرهنگی حوزه سینما است، امروز دشمنان اسلام، نظام و انقلاب با یک نفوذ عمیق و خزنده جلو می آیند و سنگرهای زیادی از این عرصه را تسخیر کرده اند. بر همین اساس نه تنها این ولنگاری فرهنگی از سوی خبرنگاران بازنمایی نشده بلکه خیلی وقت ها جاهلانه و یا عامدانه این چهره زشت بزک شده است؛ این بزک کردن از سوی خبرنگاران رسانه هایی انجام شده که نفوذی دشمن هستند و رسانه های متعهد باید در عرصه فرهنگ کار مضاعف داشته باشند.


ارسال نظرات