مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد
سجاد رضایی گفت: خبرنگاران و رسانه ها در جامعه امروزی به عنوان نماینده و چشم بینای مردم، نقش مهمی در نظارت بر عملکرد نهاد ها و رفتار مسئولان دارند.
کد خبر: ۸۷۲۳۵۱۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

سجاد رضایی مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص نقش خبرنگاران و رسانه ها در تبیین مسائل و معضلات اجتماعی اظهار داشت: اصولاً خبرنگاران و رسانه ها در جامعه امروزی به عنوان نماینده و چشم بینای مردم، نقش مهمی در نظارت بر عملکرد نهاد ها و رفتار مسئولان دارند.

وی افزود: اگر دستگاه دولتی و اجرایی را پیمانکارانی بدانیم که برای مردم انجام امور می کنند نقش رسانه ها در این میان ناظرینی می شود که از طرف کارفرما یعنی مردم حکم نظارت بر دستگاه های دولتی را دارند.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: این کار جزء وظایف ذاتی رسانه هاست که درباره مشکلات، معضلات و اتفاقاتی که در درون جامعه می افتد حساسیت داشته باشند؛ البته رسانه ها در حوزه فرهنگ عمومی و فرهنگ سازی نسبت به مردم و مسئولان نقش دوطرفه ای دارند که باید به درستی انجام شود.

رضایی تصریح کرد: اگر رسانه ها بر اساس شاخصه های اصیل، انقلابی و با رعایت اخلاق رسانه ای و در نظر گرفتن موازین اسلامی نسبت به مشکلات جامعه حساسیت داشته باشند قطعا نگاه مردم هم نسبت به مشکلات و معضلات تفاوت پیدا خواهد کرد و مسئولان هم وادار به پیگیری حل معضلات و برنامه ریزی برای آن خواهند شد.

وی با اشاره به ویژگی های بارز رسانه های انقلابی بیان داشت: رسانه انقلابی رسانه ای است که خط اصیل انقلاب را که منبعث از فرمایشات مقام معظم رهبری و راه امام راحل هست کاملاً می شناسد و هرگونه تخطی از این مسیر را رصد کرده و انحرافات را گوشزد و حساسیت نشان می دهد، گرچه هزینه هم دارد؛ رسانه های انقلابی که در سطح کشور هستند و فعالیت های خوبی هم داشته و با بصیرت عمل کرده اند مسیر اصلی انقلاب را با تزریق فرهنگ و نوع نگاهی که به مردم ارائه می کنند بیمه خواهند کرد.

ارسال نظرات