هر روز ساعت 11؛ رصد رسانه‌ «بسیج»

چرا موهای اوباما سفید شد؟! / توصیه درگوشی هاشمی به روحانی

سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در تلاش است همه روزه، ساعت 11، رصد سریع رسانه های مختلف کشور را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. با ما همراه باشید...
کد خبر: ۸۷۲۳۴۹۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج - رصد روزنامه های یکشنبه (17 مرداد 1395) از گلایه ها و احساس خطر اصلاح طلبان و حامیان دولت حکایت دارد؛ حامیان دولت یازدهم با تیترهای مختلف اما هم نوا از انتقادهای این روزهای منتقدین دولت احساس خطر کرده اند و تریبونشان در مقام دفاع از دولت و نقد منتقدین آن برآمد؛ همچنین رسانه های جریان مقابل، به واکاوی اقدامات دولت در عرصه های داخلی و بین المللی پرداخته اند و عواقب این اقدامات را زنگ خطری برای دولت دانسته اند.
 
کیهان - خطر تعهدات طولانی مدت در سال پایانی دولت!
 
از خطرات پیش روی دولت تا درگوشی های هاشمی با روحانی 


 روزنامه کیهان در شماره ی امروز خود به پیامدهای چند معاهده سوال برانگیز اشاره کرده و نوشته است: اواخر دولت اصلاحات، قرارداد فروش گاز به یک شرکت اماراتی امضا شد. مشکل این قرارداد این بود که گاز به بهای بسیار اندک و با شرایطی کاملا یکطرفه به نفع طرف مقابل فروخته شده بود!

کیهان در ادامه نوشت: دولتها ،بدور از چشم مراجع نظارتی،معمولا در واپسین سال‌های عمر خود،تعهداتی به کشورهای خارجی و یا سازمان‌های بین‌المللی می‌دهند که تا سالیان طولانی،دامن ملت را می‌گیرد و خلاصی از آن یا ممکن نیست و یا بسیار خسارت بار است. کیهان به تعدادی از این تعهدات اشاره می کند و از FTAT  به عنوان حفره‌ای هولناک و از  IPCحفره نفتی،بازگشت به قهقرا! نام می برد.
 
وطن امروز - صندوق توسعه شخصی
 
 از خطرات پیش روی دولت تا درگوشی های هاشمی با روحانی
 
وطن امروز به سخنان سرلشکر باقری با اشاره به فرامین فرمانده معظم کل قوا بر بازخوانی و بازتعریف مفاهیم انقلاب در نیروهای مسلح پرداخت و نوشت:  رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به دستور فرمانده کل قوا در زمینه انجام «عمل انقلابی»، از نیروهای مسلح به عنوان مهم‌ترین بخشی که مستقیما تحت نظر رهبر انقلاب هستند، خواست در این موضوع پیشقدم باشند و بتوانند عمل، روحیه و نظام انقلابی را بازتعریف علمی کنند و در عمل به آن نیز پیشرو باشند.
 
وطن امروز در مطلبی دیگر به افشاگری احمد توکلی از تصمیمات شخصی اعضای صندوق توسعه ملی اشاره کرد و نوشت:  اگر آقای روحانی برخورد محکم و قاطع با حرام‌خورها نکند، تک‌دوره‌ای خواهد شد، چرا که به گفته وی، مردم لزوم مقابله با فیش‌های نجومی را با گوشت، پوست و استخوان حس کرده‌اند.
 
آرمان - توصیه های درگوشی هاشمی به روحانی
 
از خطرات پیش روی دولت تا درگوشی های هاشمی با روحانی 
 
"آرمان" روحاني و هاشمي را دو دوست قديمي و دو دلسوز هم می داند و معتقد است كه اتحاد آنها محلي از پيروزي جريان دلواپس باقي نمي‌گذارد. این روزنامه در میان تیتر این مطلب با عنوان "حرف های درگوشی هاشمی و روحانی" نوشت: ديروز جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام بود و روحاني و هاشمي در كنار هم نشستند. سخنان آنها آرام‌تر از آن بود كه ديگر اعضاي مجمع بتوانند صداي آنها را بشنوند اما از چهره‌هايشان مشخص بود كه موضوعات مهمي در حال رد و بدل شدن است. اكنون مي‌توان آنچه كه لازم بود هاشمی و روحاني درباره آنها سخن بگويند را اينگونه دسته‌بندي كرد: ۱- شفاف‌سازي درباره فيش‌هاي نامتعارف حقوقي و آگاهي بخشي به جامعه درباره ريشه صدور چنين فيش‌هايي ۲- افشاگري درباره ماهيت فعاليت‌هاي اتاق تخريب دولت و مركز فرماندهي در اين اتاق‌ها ۳- در ميان گذاشتن نتايج حاصل از برجام و دلايل نفي کامل آن از سوي دلواپسان ۴- نگراني از دو دوره‌اي شدن رياست‌جمهوري روحاني و حذف انديشه دلواپسانه‌ از طريق خواست و اراده مردم ۵- تشريح دلايل مساعد نبودن وضعيت بازار در برخي حوزه‌ها و... هاشمي از روحاني خواهد خواست تا ضمن تشريح دلايل موارد فوق براي مردم به ريشه يابي و معرفي آناني بپردازد كه از هم‌اكنون براي انتخابات سال ۹۶ و مانع‌تراشي در پيروزي روحاني به برنامه‌ريزي مشغول هستند.
 
آفتاب - گلایه روزنامه های اصلاح طلب از غربت!
 

از خطرات پیش روی دولت تا درگوشی های هاشمی با روحانی

روزنامه آفتاب یزد از تشکیل کمیته حقوقی علیه تخریب ها خبر داد و نوشت: اصلاح طلبان با توجه به افزایش هجمه ها علیه حسن روحانی به دولت پیشنهاد دادند که کمیته ای حقوقی علیه تخریب ها تشکیل دهد.
 
با توجه به این موضوع، ظاهرا در سال پایانی عمر دولت یازدهم برنامه اصلاح طلبان و حامیان دولت برای خفقان رسانه ای و برخورد با منتقدان دولت بیشتر می شود.
 
آفتاب یزد در مطلبی دیگر از دولتمردان گلایه کرده است و معتقد است که در آستانه روز خبرنگار، رسانه های اصلاح طلب با بی مهری دولتمردان مواجه شده است. آفتاب نوشت: همزمان با روز خبرنگارعارف به خبرگزاری اصولگرای تسنیم، نوبخت به خبرگزاری صدا و سیما و نهاوندیان به خبرگزاری دولت رفت
 
اعتماد -  کابوس حامیان روحانی
 
از خطرات پیش روی دولت تا درگوشی های هاشمی با روحانی 
 

 گفت‌وگوي «اعتماد» با حميدرضا جلايي‌پور تیتر یک این روزنامه بود. جلالی پور معتقد است که روحاني به جاي «بگم‌بگم» حقوق‌هاي نجومي را ريشه‌يابي كرده است. جلالی پور اظهار کرده است که به روشني مي‌توان ديد كه مخالفان دولت يك دغدغه و نگراني اصلي دارند و آن كابوس ورود و انتخاب مجدد آقاي روحاني است. لذا اين تخريب‌ها به دو هدف است. كابوس رقبا ادامه دولت روحاني است و براي همين است كه در مخالفت با روحاني ترمز بريده‌اند. اگر همين مسير جلو برود، بر اساس همين نظرسنجي‌هايي كه داريم آقاي روحاني در بين مردم محبوبيت دارد و آنها از اين موضوع نگران هستند
 
شرق - حسین فریدون؛ تکمیل کننده پروژه مشایی سازی برای روحانی
 
از خطرات پیش روی دولت تا درگوشی های هاشمی با روحانی 
 
روزنامه شرق معتقد است که موج حملات به دولت و شخص رئیس‌جمهوری به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و این حملات را سناریوهایی برای حذف روحانی می داند و همچنین می نویسد: اگر تا پیش از این شکل سخنان مخالفان رئیس‌جمهوری صرفا نقد و انتقاد بود این انتقادات هم‌اکنون شکل خط و نشان به خود گرفته است.
 
نگارنده در ادامه می نویسد: به نظر می‌رسد آنچه در حال وقوع است، از جنس فشارهایی است که دولت‌ها اغلب در سال‌های پایانی دور دوم خود با آن مواجه بوده‌اند. پروژه «مشایی‌سازی» برای روحانی با برادرش به نام حسین فریدون، پرونده فیش‌های حقوقی و البته حملات همه‌جانبه به توافق هسته‌ای
 
جوان - سوریه، موهای اوباما را سفید کرد
 
از خطرات پیش روی دولت تا درگوشی های هاشمی با روحانی 

روزنامه جوان، در شماره ی امروز خود نوشت: همزمان با محاصره کامل حلب، رئيس‌جمهور امريكا مي‌گويد كه جنگ پنج ساله سوريه و نشست‌هاي بي‌نتيجه براي پايان دادن به بحران آن، موهاي او را سفيد كرده است؛ جمله‌اي كه شايد ساده به نظر برسد ولي نشان‌دهنده اين است كه جنگ در سوريه روز به روز براي ائتلاف مورد حمايت امريكا سخت‌تر مي‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار