خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملياتي سيد الشهدا سپاه:

ایستادگی در جنگ نرم، مهمترین کارکرد ناجا بعد از دفاع مقدس است

سردار استکی در یادواره شهدای یگان ویژه ناجا، ایستادگی در جنگ نرم دشمن را یکی از کارکردهای ویژه و مهم نیروی انتظامی در بعد از دوران دفاع مقدس عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۲۳۴۶۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، یادواره ۴۸ شهید یگان های ویژه استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری با حضور مقامات لشکری و کشوری و خانواده های معظم و معزز شهیدان روز پنجشنبه به میزبانی فرماندهی یگان ویژه استان اصفهان برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت ایاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی دکتر نیکدستی آغاز شد، گروه رزم نوازان یگان ویژه استان اصفهان قطعاتی حماسی را نواخته  و در ادامه پیام فرمانده نیروی انتظامی توسط معاون اجتماعی فرماندهی یگان های ویژه ناجا برای حاضران قرائت شد.

اجرای برنامه توسط گروه سرود مولا، دکلمه توسط دختر یکی از شهدا، پخش کلیپ و مداحی مداحل اهل بیت عصمت و طهارت و تجلیل از خانواده شهدای شاخص یگان های ویژه ناجای استان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

سرهنگ حسین امجدیان فرمانده یگان ویژه استان اصفهان در این مراسم گفت: یادواره ۱۲۰۰ شهید لشکر ۲۸ روح اله که از نیروهای کمیته انقلاب اسلامی بوده و در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند به همت فرماندهی یگان های ویژه ناجا در سطح کشور برگزار می شود.

وی افزود: امروز افتخار داریم که به عنوان اولین یگان میزبان خانواده های این شهیدان از استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری هستیم و نام و یاد و خاطره این عزیزان را دوباره زنده نگه می داریم.

امجدیان خاطر نشان کرد: ۳۸ شهید از لشکر ۲۸ روح اله مربوط به استان اصفهان و ۱۰ شهید نیز مربوط به استان چهارمحال و بختیاری هستند که این افراد شناسایی شده و به رسم ادب از پدران و مادران، همسران و فرزندان آنان تقدیر و تجلیل می شود که امیدواریم قدمی هرچند کوچک در ادای دین به این شهدا برداشته باشیم.

سردار اشتری: یاد شهیدان موتور حرکت تاریخ و چراغ فروزان راه حق است/ شهدای یگان های ویژه ناجا حق بزرگی بر مردم دارند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در پیامی به یادواره ۴۸ شهید یگان های ویژه استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری ، یاد شهیدان را موتور حرکت تاریخ و چراغ فروزان راه حق و حقیقت عنوان کرد.

سردارسرتیپ پاسدار حسین اشتری، در پیامی که توسط سرهنگ دنیوی ، معاون اجتماعی فرماندهی یگانهای ویژه ناجا قرائت شد گفت: توفیق به پیمانی که هر یک از ما با پروردگار خویش بسته ایم نیازمند صداقت و استقامتی است که تنها از مردان خدا انتظار می رود، مردانی که بر پیمان خویش استوار ماندند تا آنگاه که موفق به دیدار معشوق و محبوب خود شدند.

فرمانده ناجا زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان را خدمت به خود و جامعه بشری عنوان کرد و اظهار داشت: یاد گذشته و استمداد از همسنگران سفر کرده از بهترین توشه ها برای پیمودن این راه پرخطر است

وی افزود: ما نیازمند آن هستیم که با مرور مکرر خاطرات شهیدان و با یاد آوری مستمر نام آنان، رسالت سنگین و تاریخی خود را فراموش نکنیم و نگذاریم که چرب و شرین زندگی دنیا و فراز و نشیب حوادث روزگار، ما را به خواب غفلت برده و موجب کوتاهی در ادای دینی شود که برابر این ستاره های درخشان آسمان کشور برعهده داریم شود.

این مقام مسئول عنوان داشت: یاد شهیدان موتور حرکت تاریخ و چراغ فروزان راه حق و حقیقت است و آنها به ما و آیندگان نشان دادند و می دهند که چگونه ممکن است با از خودگذشتگی مسیر زندگی را تغییر داد.

سردار اشتری یادآور شد: در کاروان همه شهیدان تاریخ،شهدای نیروی انتظامی و از جمله شهدای گرانقدر یگانهای وی‍ژه ناجا بر ما حق جداگانه و بزرگی دارند.

فرمانده ناجا ضمن تقدیر وتشکر از برگزار کنندگان یادواره هزار و ۲۰۰ شهید یگان های ویژه ناجا گفت: به پدران و مادران و فرزندان و دیگر بستگان این شهیدان اطمینان می دهم که یکایک فرماندهان و کارکنان انقلابی و مومن ناجا ، به حول و قوه الهی تا آخر بر عهد خویش استوار خواهند بود و در پرتو عمل به فرامین و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت اله االعظمی امام خامنه ای (مدظله العالی ) پرچمی که از دست آنان افتاده است برافراشته و بر قله عزت و اقتدار خواهند نشاند.

سردار استکی: ایستادگی در جنگ نرم، مهمترین کارکرد ناجا بعد از دفاع مقدس است 

فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدا سپاه پاسداران، ایستادگی در جنگ نرم دشمن را یکی از کارکردهای ویژه و مهم نیروی انتظامی در بعد از دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار سرتیپ پاسدار سید جواد استکی، در مراسم یادواره ۱۲۰۰ شهید لشکر ۲۸ روح اله و گرامی داشت یاد و خاطره ۴۸ شهید یگان های ویژه استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری که به میزبانی فرماندهی یگان ویژه استان اصفهان در مجموعه اردوگاه فرهنگی و تربیتی شهدای شهر درچه برگزار شد گفت: نعمت امنیت، استقلال ، آزادی، ظلم ستیزی، ولایتمداری، مسلمان واقعی بودن و اسلام ناب محمدی (ص) را امام و شهیدان به ما ارزانی کردند و مردم ما باید قدر این نعمت ها را بدانند.

وی افزود: اگر امروز امریکا، اروپا و اسرائیل جنایتکار قدرت تهدید، تهاجم وحمله به این کشور را ندارند به برکت خون این شهیدان است که امام راحل در این زمینه فرمودند”ملتی که پیشوای آن سالار شهیدان حسین بن علی (ع) است و اسلحه آن فداکاری و ایثاراست این ملت هیچ وقت شکست نخواهد خودرد و ثمراه آن هم شهادت است”

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت های استکباری هنوز در برابر رشادت ها و جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس متحیر هستند اظهار داشت: امروز آقای برژینسکی که از برجسته ترین استراتژییست نظامی آمریکا به شمار می آید خطاب به مسئولان آمریکا می گوید بروید از مسئولان ایران یاد بگیرید که چگونه توانسته اند امنیت کشور خود را تامین کنند.

وی بیان داشت: اگر امروز ما توانسته ایم امنیت خود را تامین کنیم ، اگر زنده ایم و نفس می کشیم و ارزش های اسلامی را در دنیا توسعه و گسترش داده ایم و در عرصه های علم و فناوری و تولید سوخت هسته ای و صنایع نظامی و دفاعی پیشرفت داشتیم این ها همه از برکت خودن شهداست.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدا سپاه پاسداران، روحیه شهادت طلبی را ضامن بقای نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: اگر امروز جوانان حزب الهی درخاک سوریه به عنوان کار مستشاری از حریم اهل بیت دفاع می کنند به خاطر همین روحیه ایثار و شهادت طلبی است و دشمن هرگز نمی تواند با هیچ سلاحی در برابر این افراد ایستادگی کند.

این مقام ارشد در سپاه پاسداران، با بیان اینکه آمریکائیها اگر جرأ می کردند تردیدی به خود راه نمی دادند که با ما وارد جنگ نظامی شوند گفت: متاسفانه عده ای در کشور از جنگ با آمریکا می هراسند و به دلیل همین ترس با آمریکائیها مذاکره کرده و به آنها امتیازاتی دادند و بعد گفتند که سایه جنگ را از کشور دور کردیم، کدام جنگ ؟ مگر ما می ترسیم از جنگ با آنها و مگر آنها جرأت جنگیدن با ما را دارند .

سردار استکی افزود: متاسفانه  امروز برخی افراد در کشور انقلاب را تمام شده  و فرهنگ شهادت را مربوط به دوران دفاع مقدس می دانند و معتقدند این واژه ها برای  این دوره کاربرد ندارد که در پاسخ به آنان باید گفت، ما هرچه داریم از ثمره خون شهیدان و انقلابی گری و گسترش اسلام است.

وی در ادامه راه اندازی گروه های تکفیری مانند داعش را نتیجه کار مطالعاتی ۲۰ ساله عنوان کرد و اظهار داشت:آمریکا و اسرائیل بعد از دوران دفاع مقدس در مراکز پژوهشی خود پروژه ای را دنبال کردند تا نیرویی مشابه نیروهای حزب الهی و انقلابی که در دفاع مقدس پای ارزش ها ایستادند درست کنند و آن را مقابل انقلاب ایران قرار دهند اما ما می دانیم که خداوند در قرآن وعده داده که پیروزی نهایی از آن مومنین و حق جویان است.

سردار استکی با اشاره به سرنوشت صدام خاطر نشان کرد: انشاء اله به زودی همه خواهند دید که داعشی ها، تکفیری ها، وهابی ها و سعودی ها نیز همانند افرادی مانند صدام به دست مردم خودشان به زباله دان تاریخ سپرده می شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدای سپاه پاسداران گفت: دشمن امروز درعرصه جنگ نرم، ما را تهدید می کند به طوری که فقط ۳۸۰ ماهواره بر علیه اسلام و شیعه کار می کنند و بعضی از این شبکه ها به نام طرفداری از امام حسین (ع) و شیعه پروژه شبهه افکنی و تضعیف اعتقادات را دنبال می کنند که باید در مقابل این ها بایستیم هرچند که هجمه در این جنگ شدید است.

وی ایستادگی در جنگ نرم دشمن را یکی از کارکردهای ویژه و مهم نیروی انتظامی در بعد از دوران دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: امروز همانطور که شهدا در دوران دفاع مقدس ایستادند و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیافتند نیروی انتظامی هم باید خط مقاومت و ایستادگی را دنبال کند و با تمام هجمه های دشمن در جنگ نرم مقابله نماید و مطمئناً این کار نیز نیازمند روحیه انقلابی است که الحمداله این روحیه در تمام کارکنان ناجا وجود دارد.

سردار عبدالرضا آقاخانی: اصلی ترین تعهد ما به شهدا ، حفظ نظام جمهوری اسلامی است

فرمانده انتظامی استان گفت: اصلی ترین تکلیف و تعهد ما به شهدا حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در این نظام نیز اصولی حاکم است که ما باید حافظان این اصول باشیم.

سردار عبدالرضا آقاخانی، در یادواره ۴۸ شهید یگانهای ویژه استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس از خود حماسه ها و رشادت های بیشماری آفریدند که از آنجمله می توان به وجود تعدادی از خانواده هایی که ۶ شهید دارند و همچنین خانواده هایی که چهارنفر و یا سه نفر شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

وی افزود:در این استان  ۵۴۲ خانواده دو شهیدی داریم و ۵۲ پدرپس از شهادت فرزندانشان خود نیزبه جرگه شهدا پیوستند، از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید دفاع مقدس اصفهان ۱۸ هزارو ۷۷۷ نفر ملقب به اسامی ائمه اطهار (ع) هستند و چهار هزار و ۲۲۶ شهید از القاب و اسامی الهی و نبوی برخوردارند.

این مقام مسئول عنوان داشت: استان اصفهان با ۵۴۴ شهید روحانی در جایگاه بالایی در بین شهدای روحانی کشور قرار دارد و پنج هزار و ۴۸۶ شهید دانش آموز و ۲۱۴ شهید معلم دارد و در یک روز ۳۷۰ شهید توسط مردم اصفهان تشییع شد که این ها نشان می دهد این استان خطه مقدس بوده و ارزش های اصفهان نیز به همین سرمایه های معنوی است.

سردار اقاخانی با بیان اینکه تکلیف ما در برابر شهدا چیست و آنها چه انتظاری از ما دارند گفت: امروز اصلی ترین تکلیف و تعهد ما به شهدا حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است .

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: در این نظام اصولی حاکم است که ما باید حافظ این اصول باشیم و این اصول در تمامی وصایای شهدا یاداوری و تذکر داده شده که می توان به اصل ولایت فقیه و حرکت در دایره ولایت، دفاع از مستضعفین در اقصی نقاط عالم و استکبار ستیزی و تلاش در جهت حکومت واحد الهی و اسلامی اشاره کرد.

آقاخانی، حضور در جبهه های مقاومت و رشادت شهدای مدافع حرم را نمونه ای از تلاش برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر اصولی که شهدای دفاع مقدس برای آن به شهادت رسیدند عنوان کرد

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با تاسی از همه شهدا و ایثارگران خاصه جبهه مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت را روز به روز نسبت به روز قبل پررنگ تر کرده و بتوانیم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری انشاء اله به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برسیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار