خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام سالک:

IPC برای مردم محرمانه برای دشمن غیر محرمانه/ کمترین توجهی به نیروهای متخصص داخلی در قراردادهای نفتی نشده است

در هیئت دولت یک مصوبه ۱۱بندی تصویب‌شده است که قراردادهای IPCرا تسهیل می‌کند که این یک نوع فریب دیگری برای جامعه است، محرمانه اعلام شدن قراردادها به‌منزله نامحرم دانستن ملت ایران و محرم دانستن دشمن اسلام و انقلاب است
کد خبر: ۸۷۲۳۴۶۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

حجت‌الاسلام احمد سالکدر گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج،در بیان تحلیل خود پیرامون محرمانه اعلام کردن قراردادهای نفتی با طرف خارجی از سوی دولت،اظهار کرد: چند مطلب در راین رابطه وجود دارد که به نظرم برجام ۲ و ۳ است.

وی بابیان اینکه قرارداد FATF که کنترل همه نقل و انتقالات مالی مردم ایران و جمهوری اسلامی را تحت سلطه جهان خواران بی‌فرهنگ قرار می‌دهد که بسیار خطرناک است، گفت: متأسفانه این موضوع توسط برخی مسئولین توجیه می‌شود که در صورت غفلت ضرر آفرین است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم تصریح کرد: مطلب دوم قراردادهای IPCاست ، این قرارداد نفتی با طرف خارجی است که همه امکانات داخلی را برای مدت بیش از ۱۰ سال در اختیار طرف خارجی قرار می‌دهد و نکته مهم در این قرارداد که بیت مقام معظم رهبری هم بارها آن را مورد بررسی و بازبینی قرارداده است، غفلت از استفاده متخصصین داخلی است.

وی ادامه داد: متأسفانه در کمال تعجب در این قرارداهایIPCکمترین توجه ای به استفاده از نیروهای انسانی و متخصص داخلی در زمینه‌های کشف، شناسایی و بهره‌برداری میدان‌ها گازی و چاه‌های نفتی نشده است.

*محرمانه خواندن قراردادهای نفتی؛ ادبیات برجام است که توهین به ملت بوده

حجت‌الاسلام سالک عنوان کرد: دولتمردانی که در رابطه با قراردادهای نفتی در حال مذاکره با خارجیان هستند، غافل از آن هستند که پالایشگاه‌های کشور بعد از جنگ تحمیلی توسط نیروهای داخلی و بومی دوباره احیا شد و امروز به این ظرفیت رسانیده‌اند.

وی تأکید کرد: در قراردادهای IPC نفتی ظرفیت‌های داخلی اصلاً توجه نشده است، البته من معتقدم که بر اساس ادله ، عمدی بودن غفلت مسئولین نسبت به ظرفیت‌های داخلی در قراردادهای نفتی مشهود است و کل موضوع را قصد دارند یکجا به خارجیان بسپارند.

نماینده مردم اصفهان ابراز کرد: موضوع خطرناک بعدی در قراردادهای نفتی، محرمانه اعلام شدن محتواهای آن‌ها برای ملت و نمایندگان مردم است، مسئولین وزارت نفت اعلام کرده‌اند محتواهای قراردادها به زبان انگلیسی و محرمانه است.

وی عنوان کرد: در هیئت دولت یک مصوبه ۱۱بندی تصویب‌شده است که قراردادهای IPCرا تسهیل می‌کند که این یک نوع فریب دیگری برای جامعه است، محرمانه اعلام شدن قراردادها به‌منزله نامحرم دانستن ملت ایران و محرم دانستن دشمن اسلام و انقلاب است.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تصریح کرد: این نوع ادبیاتی که برخی از دولتمردان به کار می‌برد یک نوع توهین و تحقیر است، همین ادبیات در برجام بکار رفت و در آنجا هم با دادن چند کاغذ انگلیسی کلاه و فریبی گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: این نوع ادبیات حاکی از آن است که سیاق استکباری شیطان بزرگ در حال عملیاتی سازی شدن است، نکته مهم بعدی در این عرصه این بوده که باید هرگونه توافق بین‌المللی در مجلس بیاید ولی دولت درصدد فرار کردن از این قانون چون برجام بوده، لذا من قراردادI PCرا خطرناک می دانم.


ارسال نظرات