رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه:

فراخوان نهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه منتشر شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه گفت: فراخوان نهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی در سال جاری منتشر شد.
کد خبر: ۸۷۲۳۳۸۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد آزادی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به بخش‌های نهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی، افزود: در بخش شعر، شعرا می توانند سروده های عاشورایی خود را در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به دبیرخانه ارسال کنند.

به گفته وی، بخش ویژه نهمین کنگره با محوریت ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان مخصوصاً شهدای حرم به سه زبان کردی، ترکی و فارسی است.

آزادی گفت: بخش مقاله کنگره نیز 10 موضوع منطبق با شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با محوریت شناخت هرچه بیشتر جریانات، فرق، مذاهب کلامی و حاکمیت سیاسی زمان ائمه (ع) است.
این مسوول یادآور شد: برای اولین بار فراخوان نهمین کنگره شعر عاشورایی در فضای مجازی نیز منتشر شده است.
وی با اشاره به اهداف برگزاری نهمین کنگره شعر عاشورایی افزود: هدف توجه به کیفیت و جذابیت اشعار، جهت مداحی در مراسم های مذهبی، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی- عاشورایی و ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هر چه بیشتر آن را از دیگر اهداف کنگره دانست.
به گفته وی، آخرین مهلت ارسال آثار تا 15 مهرماه 95 و زمان برگزاری کنگره نیز نیمه دوم ماه محرم در مجتمع فرهنگی، هنری فردوسی قروه است.
آزادی افزود: کتاب آثار هشت کنگره قبلی در مرحله ویراستاری قرار داد و سعی ما بر این است که برای این دوره آماده و چاپ شود.
وی تصریح نمود: در هشت دوره قبلی کنگره دوهزار و 80 شرکت کننده از تمام نقاط کشور 6 هزار و 132 اثر به دبیرخانه همایش ارسال کرده بودند.
به گفته آزادی، سال گذشته در هشتمین کنگره شعر عاشورایی 280 شاعر با 725 شعر عاشورایی شرکت داشتند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته از سراسر کشور ایران دراین کنگره شرکت کرده بودند افزود: پایین ترین سن شرکت کننده در این همایش دانش آموز 13 ساله و بالاترین سن نیز فردی 62 ساله بود.
آزادی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیشترین شرکت کنندگان از استاهای کردستان، اصفهان و تهران بودند
ارسال نظرات