معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی:
خبرگزاری بسیج: (همایش دختران، حمایت های روانی – اجتماعی، توسعه پایدار) به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، به همت اداره بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۳۳۵۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ (همایش دختران، حمایت های روانی – اجتماعی، توسعه پایدار) با حضور دکتر مجید ارجمندی، معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تهران، مسئولان بهزیستی شهرستان های استان تهران، مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری و جمعی دیگر از مسئولان و فرزندان دختر بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.

در این همایش دکتر مجید ارجمندی در ارتباط با نقش آموزش در حمایت های روانی – اجتماعی دختران، نقش ابعاد کلی سلامت دختران در توسعه پایدار، راهکارهای توانمند سازی دختران در راستای توسعه پایدار، دختران به عنوان سرمایه های اجتماعی جامعه و قوانین حقوقی در حمایت های روانی – اجتماعی دختران و... مطالبی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی به عنوان پیشقراول برگزاری روز دختر، سالیان سال این همایش را برگزار می کند، خاطر نشان کرد: جشن های روز دختر اکنون به عنوان برند سازمان بهزیستی معرفی شده است.

  ارجمندی با اشاره به اینکه بهزیستی در سه سطح پیشگیری سطح یک، 2 و 3 اقدامات ارزشمندی در طول سال های اخیر در مراکز سازمان در سطح کشور انجام داده است، اظهار داشت: بیشترین پذیرش های ما مربوط به قشر دختران و خانم ها است در توسعه پایدار که یک سوم جمعیت جوانان کشور را تشکیل می دهد 50 درصد آن خانم ها هستند.

 با توجه به نقش دختران در اجتماع، فعالیت های خاصی برای آنها انجام دهیم که در این ارتباط سال گذشته همایش هایی در5 منطقه کشوری برگزار کردیم و قصد داشتیم تمام مسئولان کشور نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و این جریان حساسیت سازی ایجاد کنیم.

وی با شاره به محدودیت های بسیاری که برای دختران وجود دارد از جمله منع حضور آنها در استادیوم های ورزشی، تحصیل، مسافرت و ... تاکید کرد: باید کارهای بسیاری در   زمینه کاهش این فاصله انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: وقتی دختر به سن بلوغ نرسیده خانواده همه کاری برای او   انجام می دهد اما وقتی وارد سن بلوغ می شود، هم در مدرسه و هم در خانواده اطلاعات لازم در مورد شرایط این سنین را ندارند که این نا آگاهی ها منجر به بروز محدودیت هایی برای دختران می شود؛ حتی در برخی از استان ها اجازه مدرسه رفتن را به دختران نمی دهند و اغلب نیز در سنین پایین اقدام به شوهر دادن آنها می کنند، چون خانواده نمی داند در این دوره چه کار باید بکند به همین منظور بهزیستی به عنوان اولین گام روز دختر را بنا نهاد که چند هدف از برگزاری این همایش مورد نظر ماست.

وی اظهار داشت: سیاست های پایه ای را در مورد نقش دختران در سلامت خودشان، آینده آنها در اجتماع، کار و... شروع کردیم که در این سیاست ها از علمای دینی خواسته شده که نسبت به وظایف، نقش دختران و تربیت آنها کمک کنند. همچنین اساتید دانشگاه برنامه های مربوط به فرزند پروری و نحوه ارتباط پدر و مادر ها با فرزند را به صورت عملیاتی مشخص کنند؛ مواردی هم باید تعیین تکلیف شود و نسبت به وظایف در مدرسه نظریه های جدید روانشناسی به کار گرفته شود.

ارجمندی شاخص های توسعه پایدار دختران را تحصیلات عالیه، تعداد شغل های در دست بانوان در بخش مدیریتی، دانشگاهی، بیمارستانها و ادارات و... میزان درآمد و دارایی خانم ها را شاخص های توسعه پایدار در خانم ها و دختران برشمرد.

 

ارسال نظرات