معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد:

چهارمین المپیاد دانش آموزی هلال احمر استان یزد در تفت برگزار شد+تصاویر

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری چهارمین المپیاد آماده (المپیاد مهارتهای امدادی دادرسان هلال احمری) استان یزد در شهرستان تفت با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۳۲۸۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، چهارمین المپیاد آماده استان یزد با همکاری آموزش و پرورش و با حضور ۱۳ تیم خواهران از شهرستانها و به میربانی جمعیت هلال احمر استان یزد و با حضور ناظر کشوری طرح و مسئولین استانی و شهرستانی در محل کانون ولایت شهرستان تفت برگزار شد.

حامد صدیقی اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۱۳ تیم ۱۴ نفره از تمامی شهرستانها در بخش خواهران چهارمین المپیاد آماده استان یزد برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: المپیاد آماده ادامه فرایند یک ساله آموزش دانش آموزان در خصوص آیتم های امدادی است که در قالب طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) برگزار می شود.

وی در مراسم اختتامیه دوره خواهران این المپیاد افزود: آمادگی دختران در برابر بلایا برای جوامع حادثه خیزی هم چون ایران اهمیتی حیاتی دارد چرا که زنان در خانواده نقش کلیدی دارند و در حال و آینده می توانند با آموزش و حمایت از خود و فرزندان، جامعه ای ایمن را بسازند. همچنین زنان و کودکان در برابر بلایا آسیب پذیرترند و با اینگونه آموزشها و اقدامات تاب آوری جامعه نیز بالا خواهد رفت.

صدیقی با اشاره به اینکه در این مسابقات تیم های ۱۴ نفر حضور دارند که در دو بخش عمومی و تخصصی ویژه مسابقات با هم به رقابت می‌پردازند و تیمی که بالاترین امتیاز را کسب نماید به مرحله کشوری صعود خواهد کرد، گفت: افراد راه یافته به المپیاد استانی، تیمهای برتر شهرستانی هستند که پس از انجام رقابت استانی، تیم های برتر به مرحله کشوری راه می یابند.

وی باین کرد: در این دوره از مسابقات دانش اموزان در رشته های ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی و ریوی، خونریزی و پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری، پناه گیری و خروج ایمن، اطفا حریق، حمل بک برد به روی دست و حمل مصدوم بصورت گروهی به رقابت پرداختند و در مجموع تیم برگریده به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

گفتنی است، شهرستانهای ابرکوه، یزد و بافق به تریتب مقام اول تا سوم و تیم شهرستان خاتم کاپ اخلاق در این دوره از مسابقات را کسب کردند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار