آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مجموعه‌ای شامل مسجد، کتابخانه، حوزه علمیه و خانه اساتید در زمینی به وسعت 5000 متر که اهدایی آستان قدس رضوی است به زودی در حاشیه شهر مشهد احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۳۲۷۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در آیین افتتاح مرحله چهارم پروژه‌های حاشیه شهر مشهد که ظهر امروز در بوستان قائم مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اسلام با سرعت در دنیا پیش رفت اظهار داشت: با توجه به اینکه وسایل ارتباطی در زمان‌های گذشته پیشرفته نبود ولی مکتب اسلام با سرعت تمام فراگیر شد بطوریکه مورخان شرق و غرب نسبت به این مسئله اتفاق نظر دارند و یکی از مورخان غرب می‌نویسد که عامل پیشرفت اسلام آن هم به این سرعت از نظر ما ناشناخته است.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص معضلات حاشیه شهر و نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، ابراز داشت: اگر حضوری پررنگ در حاشیه شهر داشته باشیم و پایگاه‌های بسیج را تقویت کنیم، همه چیز اصلاح می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حضور تکفیری‌ها در حاشیه شهر و ناامنی‌هایی که اراذل و اوباش در این مناطق بوجود می‌‌آورند و نیز فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر افزود: حضور بسیجیان در حواشی شهر‌ها در قالب گشت و اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط پایگاه‌های بسیج بسیاری از این معضلات را رفع کرده و دیگر جای نگرانی وجود ندارد فقط کمبودهایی است که باید به تدریج برطرف شود.

وی در پایان از ساخت یک مسجد باشکوه، یک حوزه علمیه وسیع، کتابخانه و تعدادی خانه اساتید در حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: این موارد مذکور زیر نظر بنده و در زمینی با متراژ 5 هزار متر که اهدایی مرحوم آیت‌الله طبسی است به زودی احداث می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها