نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار گفت: خبرنگاران به عنوان گوش و چشم و زبان مردم جامعه باید به بهترین شکل نقش موثر خودشان را در جلوگیری از اثر گذاری استکبار جهانی بر روی جامعه اسلامی ایفا کنند
کد خبر: ۸۷۲۳۱۷۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با گرامیداشت یادو خاطره شهدای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به ویژه شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا و شهید ناصر ریگی سرپرست کنسولگری اظهار داشت: 17 مرداد به این دلیل روز خبرنگار نامیده شد که خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه سرپرست و کارکنان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این روز در مزار شریف افغانستان به دست نیروهای طالبان به بدترین صورت به شهادت رسیدند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بحمدالله خبرنگاری و فعالیت های رسانه ای درون کشور ما رشد گسترده ای پیدا کرده و ما از قشر زحمت کش خبرنگار که با جان و دل در عرصه ها مختلف نقش و رسالت خودشان را ایفا می کنند صمیمانه قدردانی می کنیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه های نماز اظهار داشت: رژیم حاکم بر عربستان سعودی با سرسپردگی به استکبار جهانی به ویژه ارتباط مستقیم با رژیم غاصب صهیونیستی عامل تفرقه در بین امت اسلامی شده است.
امام جمعه زاهدان افزود: عربستان سعودی با جلوگیری از تشرف حجاج ایرانی به خانه خدا در واقع سرسپردگی خودش را به استکبار جهانی نشان داد.
عضو خبرگان رهبری گفت: حج از نظر ما با مسائل سیاسی فرق می کند و عربستان سعودی حق ندارد از عزیمت حج گزاران ایرانی به مکه مکرمه و مدینه منوره جلوگیری کند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران به وحدت امت اسلامی ختم می شود و عربستان و استکبار جهانی از این موضع ما ترس دارند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: با وجود اختلافاتی که در برخی مسائل سیاسی با عربستان سعودی داریم اما در مساله حج نگاه ما نسبت به آنان همواره از موضع برادرانه برخوردار بوده است.
آیت الله سلیمانی گفت: بارها عربستان سعودی به خاطر نظم حجاج ایرانی در برگزاری مراسم حج از جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جمهوری اسلامی هیچ گاه سیاست های عربستان سعودی را قبول نداشته زیرا این رژیم مجری دستورات آمریکا و حافظ منافع استکبار جهانی است.
عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: رژیم آل سعود به صورت یکجانبه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را قطع کرد و در مساله حج امسال وقت کشی کرد و در پایان شرایط غیر قابل قبولی را برای ما گذاشت تا از ورود حجاج ایرانی به سرزمین وحی جلوگیری کند.
آیت الله سلیمانی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیشرفته ترین سامانه های حج گزاری در بین کشورهای اسلامی را دارد و عربستان با جلوگیری از ورود حجاج ایرانی به مکه مکرمه می خواهد به بی لیاقتی های خودش در امور حج سرپوش بگذارد.
ارسال نظرات