خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان:

رسانه‌ها باید پیش قراول فرهنگ ایثار و شهادت باشند

در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نه تنها خبرگزاری شبستان بلکه همه‌ی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها باید پیش قراول تبیین و اشاعه‌ی این فرهنگ باشند.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۵۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،خبرنگاران در خط مقدم همه وقایع و رویدادهای جامعه حضور دارند و برای انجام رسالت خود خطرات متعددی را به جان می‌خرند، همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور خبرنگارانی شجاع و دلیر بودیم تا حماسه‌های این دوران را برای مردم منتشر کنند.


با توجه به اینکه، 17 مرداد ماه، همزمان با سالروز شهادت شهدای رسانه به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است، در آستانه‌ی این روز، به سراغ خبرنگاران و مسئولین رسانه‌های استان قزوین رفتیم تا نظرات آنها را در خصوص اهمیت پرداختن رسانه‌ها‌ به موضوع ایثار و شهادت جویا شویم.


حجت‌الاسلام علی رمضانی، مسئول خبرگزاری شبستان استان قزوین گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین مسایل جامعه است که باید قشرهای مختلف مردم، مسئولین و رسانه‌ها به آن توجه جدی کنند.


وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم تا فرهنگ ایثار و شهادت را همانند دیگر مفاهیم اقتصادی، تربیتی و سیاسی تقویت و در جامعه پررنگ کنیم، افزود: افراد جامعه بایستی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دخیل باشند و در همه عرصه‌ها چراغ این فرهنگ را روشن کنند تا بسیاری از مشکلات جامعه برطرف شود.
رمضانی با بیان اینکه برخی از افکار و اندیشه‌های غلط در جامعه پیرامون ایثار و شهادت شکل گرفته است، گفت: بایستی آموزه‌های دینی و مفاهیم الهی و ارزشی در بین جوانان تبیین کنیم تا با افزایش شناخت آحاد جامعه به مفاهیم فوق، در مبارزه با این افکار موفق باشیم.


مسئول خبرگزاری شبستان استان قزوین افزود: شناساندن، معرفی و تقویت ارزش‌های دینی در بین جوانان، بزرگترین و اساسی‌ترین وظیفه مسئولین نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها است که بایستی به صورت جدی به آن بپردازند.


وی با بیان اینکه دشمنان اسلام تلاش دارند تا مفهوم ایثار و شهادت را در جامعه کمرنگ کنند، گفت: کم توجهی به این فرهنگ و کم رنگ شدن آن در جامعه، موجب می‌شود که مردم با آسیب‌های اجتماعی مواجه شوند به همین دلیل باید در راستای کاهش آسیب‌ها اقدامات اساسی صورت بگیرد.


مسئول خبرگزاری شبستان استان قزوین گفـت: خبرگزاری شبستان به اندازه توان خود توانسته عملکرد خوبی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد و با توجه به تنوع اخبار فراوان اگر از برخی رسانه‌ها جلوتر نباشد عقب‌تر هم نیست.


رمضانی افزود: این خبرگزاری همه‌ی اتفاقاتی که در حوزه ایثار و شهادت در نقاط مختلف استان قزوین رخ بدهد، پوشش می‌دهد تا این فرهنگ را به مردم معرفی کند.


وی گفت: به نظر من فرهنگ ایثار و شهادت، برترین ارزش‌های معنوی جامعه در ثبت استقلال، پایداری و آرامش کشور ما است، به همین دلیل نه تنها خبرگزاری شبستان بلکه همه‌ی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها که در حوزه‌های مختلف مانند ورزش و اقتصاد فعالیت می‌کنند باید پیش قراول تبیین و اشاعه‌ی این فرهنگ باشند.


مسئول خبرگزاری شبستان استان قزوین با بیان اینکه پیشانی کار رسانه‌ها بایستی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، گفت: این فرهنگ از جمله رخدادهای عظیم دینی است که باید همه‌ی رسانه‌ها در آن وارد شوند تا بتوانند آن را در جامعه گسترش بدهند.


این مسئول افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها وظیفه‌ی رسانه‌ها نیست بلکه مسئولین مربوطه باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله نمایشگاه، تشویق و ترغیب اصحاب رسانه، ایجاد مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاهی و انجمن علمی و فرهنگی و رعایت اصول روان شناختی و تربیتی ایثار و شهادت در اشاعه‌ی این فرهنگ دخیل باشند

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها