خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: ما باید از دهه کرامت، پیام کرامت بگیریم و همیشه نسبت به خانواده، محرومین، همسایگان، جامعه رفتاری کریمانه داشته باشیم و شیوه زندگی و رفتار ائمه اطهار را الگویی برای تمام مراحل زندگی خود قرار دهیم.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۲۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

حجت الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص دهه کرامت و علت نامگذاری این دهه به این نام تشریح کرد: ده روز آغازین ماه ذی‌القعده را که فاصله مابین ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) می‌باشد را به دلیل کرامت‌های فراوان این خواهر و برادر دهه کرامت گویند.

وی در ادامه با بیان برخی از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری این دو بزرگوار خاطرنشان کرد: دهه کرامت فرصتی مناسب جهت یادآوری و توجه هرچه بیشتر افراد به شیوه زندگی، ایمان و سجایای اخلاقی اهل بیت خصوصا امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.

عباسی امام رضا(ع) را امامی رئوف و کریم معرفی کرد و گفت: همه ایرانیان و حتی مسلمانان دیگر کشورها نگاه ویژه‌ای به امام رضا دارند و همواره شاهد زائران غیرایرانی حتی از کشورهای غیرمسلمان در حرم آن حضرت هستیم که نشان‌دهنده‌ی رئوف بودن و کرامت ایشان نسبت به همه انسان ها است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: علت اصلی توجه به شهر قم مطرح شدن این شهر در میان مردم سایر شهرها و فضیلت اصلی آن، وجود بارگاه حضرت معصومه(س) در این شهر است که برکات و ثمرات بسیاری را برای مردم این شهر فراهم آورده است.

عباسی در ادامه به برخی از برکات و ثمرات این دو بزرگوار برای هم‌جوارانش اشاره کرد و گفت: انسان‌های بسیاری برای رفع مشکلات اقتصادی و مالی، روحی، خانوادگی و حتی مشکلات علمی به حرم این بزرگواران می‌آیند و به آن‌ها توکل می‌کنند تا مشکلاتشان برطرف گردد، چراکه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) لقب کریم و کریمه اهل بیت را دارند.

وی در خاتمه تبیین کرد: ما باید از دهه کرامت، پیام کرامت بگیریم و همیشه نسبت به خانواده، محرومین، همسایگان، جامعه  رفتاری کریمانه داشته باشیم و شیوه زندگی و رفتار ائمه اطهار را الگویی برای تمام مراحل زندگی خود قرار دهیم.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها