حجت الاسلام سلیمی در گفتگو با «بسیج»:
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: متأسفانه افراط در استفاده از فضای مجازی قدرت خلاقیت، تفکر و عمق اندیشه در دانش آموزان را با افت شدیدی مواجه کرده است.
کد خبر: ۸۷۲۳۰۱۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص لزوم برنامه ریزی مسئولان آموزش و پرورش برای عدم استفاده بیش از حد دانش آموزان از فضای مجازی گفت: فضای مجازی یک نوع ابزار است و متأسفانه فرهنگ استفاده درست از این ابزار هنوز به جامعه ما نیامده است.

وی افزود: به نظر می رسد باید فرهنگ درست استفاده از این ابزار آموزش داده شود؛ فضای مجازی دقیقاً مانند چاقوی دولبه است همانطور که فرهنگ استفاده درست از چاقو جا افتاده این ها هم ابزار های دوگانه ای هستند که میتوان استفاده درست و استفاده نابجا از آنها کرد.

نماینده مردم محلات در مجلس بیان داشت: متأسفانه افراط در استفاده از فضای مجازی قدرت خلاقیت، تفکر و عمق اندیشه در دانش آموزان را با افت شدیدی مواجه کرده است، امروز ما حتی در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکتری در مصاحبه ها با افت شدید کیفیت تحصیل مواجهیم که بخش عظیمی از این افت کیفیت های تحصیلی مرتبط با فضای مجازی است.

حجت الاسلام سلیمی در خاتمه تصریح کرد: ارتباط تنگاتنگ مدرسه با اولیا می تواند در آگاه کردن والدین از مضرات استفاده از فضای مجازی در نوجوانان تأثیر گذار باشد لذا باید این انگیزه و اراده لازم هم شکل بگیرد.

ارسال نظرات