امام‌جمعه موقت تهران گفت: سیاست و تدبیر به معنای واقعی حل کردن مشکل جوانان است و تدبیر واقعی مربوط به ائمه (ع) بود، اما کسانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند و ایثار ندارند تنها به فکر حزب‌بازی و منافع خود هستند.
کد خبر: ۸۷۲۲۹۹۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج؛آیت‌الله کاظم صدیقی صبح امروز در دوره تربیتی تشکیلاتی شهید چمران که در مجتمع فرهنگی زیارتی یاوران مهدی قم برگزار شد، بابیان اینکه شخصیت انسانی آیینه جلال کبریایی حق است، اظهار داشت: مقام انسانیت است که ظرفیت تحمل امانت الهی را دارد و این مقام قابلیت دریافت همه اسماء و اسرار الهی را دارد.

 
امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه مقام انسانیت ربطی به مرد بودن و یا زن بودن ندارد و انسانیت قانون کمال است، افزود: قرآن کریم تنها کتابی است که بانوان را در سنگر انسانیت مستقر کرده و ازنظر بعد انسانی تفاوتی میان زن و مرد قائل نشده است.
 
آیت‌الله صدیقی عمل صالح را در مقابل عمل فاسد بیان و تصریح کرد: هرکسی از هر نژاد، فرهنگ و منطقه‌ای دارای عمل صالح باشد این شخص مؤمن است، اعمال انسان مانند دسته‌گل می‌ماند و ایمان ریشه و عمل انسان میوه یک درخت است در این صورت است که می‌توان به مکارم اخلاقی دست‌یافت.
 
وی بابیان اینکه ادعیه آیینه‌های صفات الهی است، گفت: خداوند در جان‌ودل ما خانه ساخته و نام آن را قلب نام‌گذاری کرده است ازاین‌رو در روایات آمده است که حضرت زهرا (س) قلبش از محبت الهی پرشده و غیر از حق در دل او جایی ندارد.
 
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه کسانی که برای جوانان اشتغال ایجاد می‌کنند رنگ الهی به خود گرفته‌اند، گفت: خداوند متعال برطرف‌کننده غم‌ها است و انسان همواره باید کشاف الکروب باشد، همچنین آسان کردن کارها و ارائه طریق برای افرادی که مشکل‌دارند بسیار اهمیت دارد.
 
آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه اسلام بالاترین ارزش را در میان زنان قرار داده است، گفت: در دنیای غرب علیه زن شعار می‌دهند اما اسلام برای بانوان ارزش زیادی قائل شده است و انسان جلوه‌ای از حق است چراکه می‌تواند به مقام و درجات بالای الهی برسد.
 
وی بابیان اینکه شهدا و انسان‌های متقی جلوه خداوند در زمین هستند و رنگ خداوند به خود گرفته‌اند، گفت: کسی به فکر حل مشکل جوانان نیست و آدم‌هایی که به بازی‌های سیاسی مبتلا هستند به هیچ‌کس علاقه ندارند و به دنبال حزب و جریان سیاسی خود هستند.
 
امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سیاست و تدبیر به معنای واقعی حل کردن مشکل جوانان است و تدبیر واقعی مربوط به ائمه (ع) بود، اما کسانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند و ایثار ندارند تنها به فکر حزب‌بازی و منافع خود هستند.
 
آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب(س) علم لدنی داشتند و علم آن‌ها دراستی و وراثتی نبود، گفت: حضرت زینب (س) عالمه ای بودند که آموزگارش خداوند است، حضرت فاطمه معصومه (س) نیز صاحب این علم بودند و برای ورود به بهشت شأن شفاعت دارند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات