رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور گفت: امسال ۵۰ هزار واحد اقتصاد مقاومتي در بخش‌هاي مختلف در كشور راه‌اندازي و بيش از ۷۰ هزار شغل جديد ايجاد مي‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۹۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار نعمان غلامي در حاشيه مراسم ميثاق نامه راه اندازي قطب نوغانداري و ابريشم كشي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در مينودشت اظهار داشت: امسال پيش بيني كرده‌ايم كه 38 هزار واحد اقتصاد مقاومتي و 12 هزار واحد صنايع تبديلي در كشور ايجاد مي شود.

وي افزود: در مجموع 50 هزار واحد با عنوان طرح هاي اقتصاد مقاومتي در كشور ايجاد مي شود كه با راه اندازي اين واحدها 70 هزار شغل جديد ايجاد مي‌شود.

رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور تصريح كرد: منابع بانكي و تسهيلاتي مورد نياز براي اين واحدها از طرف سپاه تامين شده و با توجه به نوع فعاليت به آن ها از 5 تا 30 ميليون تومان تسهيلات پرداخت مي‌شود.

غلامي گفت: يكي از برنامه‌هاي مهم بسيج سازندگي در سطح كشور اين است كه در هر شهرستان يك محصول را به عنوان يك قطب معرفي كند و در اين راستا در جهت افزايش توليد و كاهش ضايعات كمك مي شود.

وي اظهار كرد: ايجاد اين قطب‌ها در هر شهرستان زمينه هماهنگ كردن و هم‌افزائي دستگاه‌هاي اجرائي را ايجاد كرده و هر دستگاه وظيفه‌مندي خود را انجام مي‌دهد تا اين الگو و قطب به نتيجه برسد.

رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور افزود: فلسفه شكل‌گيري بسيج سازندگي پر كردن اوقات فراغت جوانان و فراهم كردن زمينه حضور آنان در مناطق محروم است كه در اين راستا 2 هدف را دنبال مي كنيم كه خودسازي جوانان و آباداني كشور از مهم ترين اهداف است.

غلامي اظهار كرد: در اين قالب بسيج سازندگي امسال با برنامه ريزي انجام شده يك ميليون و 250 هزار نفر را در قالب اردوي جهادي به مناطق محروم اعزام مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه در سال گذشته نيز 900 هزار نفر در كشور به اين اردو اعزام شدند، افزود: اين اردوها برنامه اصلي بسيج سازندگي از سال 79 است و تاكنون نيز 112 هزار طرح در مناطق محروم توسط بسيج سازندگي احداث، بازسازي و مرمت شده است.
منبع:بسیج سازندگی
ارسال نظرات