امام جمعه دهلران گفت: برای کارهای دیگر جای آن نیست پای میز مذاکره با آمریکا بنشینیم و این فکر هم نباید به فکر عده ای بیفتد که در موضوعات دیگر با آمریکا مذاکره کنیم.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۱۵
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از نسیم دهلران، حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه شهرستان دهلران در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همه نمازگذاران به رعایت تقوای الهی، به ایام دهه کرامت اشاره و بر لزوم استفاده از این فرصت برای نشر معارف دینی و رضوی تاکید کرد.

وی افزود: اساساً این دهه، ایام بسیار بابرکتی است که با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) شروع و در سالروز میلاد حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) هم پایان می‌یابد.

امام جمعه دهلران بر استفاده از ظرفیت بالای دهه کرامت به‌منظور نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع) و ولایت در جامعه اسلامی تاکید و بیان داشت: سالروز ولادت حضرت معصومه(س) روز احیای هویت دختران است و ما باید به دختران احترام بگذاریم.

وی به جایگاه دختران در اسلام اشاره نمود و گفت: به دلیل جایگاه والای حضرت فاطمه معصومه (س) که معروف به کریمه اهل بیت(س) هستند، روز ولادت ایشان به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: دختران ما باید از حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) الگو بگیرند و راه آنها را ادامه بدهند.

وی به سخنان مهم مقام معظم رهبری در هفته جاری که درجمع اقشار مختلف مردم بیان داشتند اشاره نمود و گفت: سخنان آقا بسیار صریح، روشنگر و هدایتگر بود و ایشان در ارتباط با برجام و دسیسه ها و خیانت کاری امریکا و موضوع معیشتی مردم نکاتی ارزشمند بیان داشتند.

خطیب جمعه دهلران بیان نمود: موضوع برجام موضوع بسیار مهمی است و دیپلماسی کشور این سخنان را باید با دقت مد نظر قرار دهند زیرا رهبر فرزانه انقلاب مرتب این موضوعات را بیان می کند و این خود نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی ادامه داد: فرمودند که 6 ماه از اجرای برجام می گذرد ولی هیچ تاثیری محسوس ملموسی در وضع مردم بوجود نیامده است، درحالی که برجام برای برداشتن تحریم ها بود ولی امریکا عمل نکرد.

امام جمعه دهلران افزود: آنچه که از سخنان مفام معظم رهبری در بعد از برجام برداشت می شود این است که امریکا چهره خود را نشان داد و در برجام هم بدعهد و مردود شده است.

وی مذاکره دیگر با امریکا را ناعاقلانه و احمقانه دانست و گفت: باید بدانیم که برای کارهای دیگر جای آن نیست پای میز مذاکره نشست در مقابل امریکا و این فکر هم نباید به فکر عده ای بیفتد که در موضوعات دیگری با امریکا مذاکره کنیم.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: آمریکا می خواست علم ما را برای پیشرفت کشور در انرژی هسته ای سرکوب کند، فلذا مسئولین به گوش و به هوش باشند و تدابیر بیشتری هم بیندیشند که امریکا در پسابرجام دالانی را برای نفوذ و براندازی باز می کند.

وی به 17 مرداد روز خبرنگار اشاره و ضمن قدر دانی از زحمات خبرنگاران حوزه شهرستان، اظهار داشت: امین و باصداقت بودن، تحت تاثیر هیچ حزب و گروهی قرارنگرفتن، بیانات را خیرخواهانه بیان کردن، تحلیل خداپسندانه و در مسیر و تقویت نظام و انقلاب و رهبری بودن از اوصاف یک خبرنگار است.

امام جمعه دهلران ادامه داد: مسئولین محترم هم باید انتقادپذیر باشند و خبرنگاری که اخبار را خیرخواهانه بیان می کند را بپذیرند، طفره و موضع نباید بگیرند، بلکه باید از او تشکر کنند زیرا انتقاد به نفع آن مسئول و جامعه گفته می شود.

وی ابراز نمود: هفته تجلیل از امام زادگان را در پیش داریم و باید از عدم راه اندازی اداره اوقاف در شهرستان دهلران بسیار گلایه مند باشیم و از مسئولان اوقاف و مسئولان شهرستان می خواهیم بستر را برای راه اندازی این اداره مهم در شهرستان فراهم کنند.

خطیب جمعه دهلران تصریح کرد: شهرستانی با این وسعت، گسترگی و تعدد امام زادگان زیبنده نیست که فاقد اداره اوقاف باشد و یک عضو هیأت امنای مسجد در دورترین نقطه شهرستان برای زدن یک مهر بلند بشود این مسافت طولانی را برای ایلام طی کند.

وی از عدم وجود ظرفیت های مناسب برای اوقات فراغت و ورزش جوانان در دهلران انتقاد کرد و تصیح نمود: موضوع ورزش و اوقات فراغت برای جوانان ما بسیار مهم است و باید مسئولان درخصوص سرگرمی جوانان ما اقدامی کنند تا باردیگر شاهد تلف شدن جوانان در رودخانه ها و دیگر اماکن نباشیم.

حجت الاسلام موسوی درپایان به موضوع آسفالت برخی از مناطق شهری دهلران اشاره و ضمن تقدیر از این عمل مناسب شهرداری بیان داشت: این اقدام شورای اسلامی و شهرداری دهلران قابل تقدیر است و انتظار داریم این روند را تا آسفالت کلیه مناطق مورد نیاز شهری به خوبی ادامه دهند.

ارسال نظرات