معاون فرماندار دیواندره گفت: ستاد پشتیبانی راهیان نور این شهرستان تا پایان دوره سال‌جاری، 300 نفر از دانش‌آموزان را در قالب 3 کاروان برای بازدید از مناطق عملیاتی اعزام خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۰۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهران عارفی صبح امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی در این شهرستان، اظهار کرد: آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف اجرای این حرکت فرهنگی ارزشمند است.

به گفته وی، اردوهای راهیان نور در حقیقت بستری برای اتصال جوانان امروز با جوانان دوران مقدس است و زمینه ترویج فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت را در بین جوانان به بهترین شیوه فراهم کرده است.

معاون فرماندار شهرستان دیواندره با بیان اینکه کاروان راهیان نور یک کار فرهنگی تاثیرگذار است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این حرکت از سال‌ها پیش توسط رزمندگان و جانبازان به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس آغاز و امروز با گستردگی خاصی در سطح کشور و استان‌های مختلف انجام می‌شود.

عارفی حفظ آثار و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: باید از این اردوها برای پاس‌داشت جان‌فشانی و رشادت‌های دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان و آینده جامعه بیشترین بهره‌گیری شود.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ایثار، شجاعت و شهادت به اقشار مختلف جامعه از مهم‌ترین اهداف این کار فرهنگی است، اضافه کرد: اردوهای راهیان نور از اثر‌بخش‌ترین، اثرگذارترین و مهم‌ترین مؤلفه‌های ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه است.

معاون فرماندار دیواندره از تلاش مسئولین شهرستان در اعزام کاروان‌های راهیان نور تقدیر کرد و گفت: ستاد پشتیبانی راهیان نور شهرستان دیواندره تا پایان دوره سال‌جاری 300 نفر از دانش‌آموزان را در قالب 3 کاروان برای بازدید از مناطق عملیاتی اعزام خواهد کرد.

به گفته عارفی، دانش‌آموزان و در مجموع جوانان ما با حضور در این مناطق و یادآوری دوران دفاع مقدس جایگاه خویش را در نظام اسلامی بهتر خواهند دانست و نسبت به گذشته در برابر تهاجم دشمنان انقلاب و اسلام قوی‌تر عمل خواهند کرد.

ارسال نظرات