مسؤول واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت‌المقدس تشریح کرد
مسؤول واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت‌المقدس گفت: واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت‌المقدس در بحث محرومیت‌زدایی از منابع داخلی و در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی مورد نیاز در روستاها به صورت مشارکتی با دستگاه‌های دولتی اقدام می‌کند.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۰۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا ولی‌بیگی در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت بسیج سازندگی استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی از اواخر دی ماه سال گذشته به منظور جلوگیری از پراکندگی فعالیت‌های حوزه محرومیت‌زدایی با تجمیع چند واحد از جمله بسیج سازندگی تشکیل شد و فعالیت خود را به صورت بسیار هدفمند آغاز کرده است.

به گفته وی، این واحد علاوه بر اعتبارات داخلی سپاه استان کردستان، از طریق قرارگاه خاتم، قرب کوثر و غیره نیز به منظور اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی اعتباراتی را جذب می‌کند و در عرصه‌های مورد نیاز در استان هزینه خواهد کرد.

مسؤول واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه محرومیت‌زدایی جزو کارهای مستمر سپاه بیت‌المقدس در سطح استان است، خاطرنشان کرد: امسال این مهم با رویه جدید در حال انجام است و در همین راستا در بحث پرداخت تسهیلات صنایع تبدیلی یک قطب ویژه برای هر شهرستان پیش‌بینی شده است.

ولی‌بیگی با اشاره به انتخاب قوه به عنوان قطب ویژه سنگ‌های تزئینی، گفت: این انتخاب بر اساس ظرفیت‌های خوب این شهرستان در بخش معادن سنگ انجام شده است.

به گفته وی، با رایزنی‌های لازم، یکی از بزرگترین طرح‌های محرومیت‌زدایی کشور در استان کردستان اجرا می‌شود که جزئیات کامل این مهم به زودی توسط فرمانده سپاه استان‌ از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

مسؤول واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت‌المقدس از برنامه‌ریزی برای ساخت 500 واحد مسکن مددجویی در مناطق محروم استان برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و با مشارکت این نهاد خبر داد و اظهار کرد: این مهم در قالب یک تفاهم‌نامه کشوری بین قرارگاه محرومیت‌زدایی و کمیته امداد اجرا می‌شود.

ولی‌بیگی خاطرنشان کرد: سپاه بیت‌المقدس با تمام توان در بحث محرومیت‌زدایی و ایجاد بسترهای لازم برای عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرده و این انتظار را داریم که مسوولان اجرایی در اجرا و عملیاتی کردن مصوبات و قول‌هایی که در این جلسات می‌دهند ثابت قدم باشند.

به گفته وی، برگزاری این جلسات و قول‌هایی که از مسوولان در بحث حمایت و کمک‌های مالی و امکاناتی به حوزه اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی در استان می‌شود نباید جنبه تشریفاتی و وعده‌های غیرقابل تحقق داشته باشد.

مسؤول واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه در حال حاضر 17 گروه تخصصی در روستاهای شهرستان‌های کامیاران، بیجار، مریوان و غیره در حال عرصه‌یابی در حوزه‌های مختلف هستند، گفت: باید تمهیدات لازم برای حمایت از گروه‌های جهادی که قرار است در حوزه محرومیت‌زدایی در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی، عمرانی، خدماتی، پزشکی و غیره به مناطق روستایی می‌روند اندیشیده شود.

ولی‌بیگی گفت: واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت‌المقدس در بحث محرومیت‌زدایی از منابع داخلی و در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی مورد نیاز در روستاها به صورت مشارکتی با دستگاه‌های دولتی اقدام می‌کند.

وی اظهار کرد: تضمین کیفیت پروژه‌ها جزو تعهدات اصلی سپاه بیت‌المقدس است و اولویت ما در ایفای نقش و فعالیت در اجرای پروژه‌های عمرانی مناطق محروم است.

ارسال نظرات