معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس گفت: روند جدید سپاه در خدمت‌رسانی به مردم حرکت در مسیر توسعه و با محوریت محرومیت زدایی است.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۰۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ ابراهیم حسینی در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت بسیج سازندگی استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 طی چند سال اخیر در سطح مطلوبی در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح هجرت یکی از موفق‌ترین طرح‌های بسیج است، گفت: اجرای این طرح علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های سازندگی و عمرانی در عرصه‌های مختلف در مناطق محروم دارد.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس، براساس تبصره‌سه قانون، دستگاه‌های‌ اجرایی‌ مجاز هستند با رعایت‌ مقررات نسبت‌ به‌ تفویض‌ اختیار لازم‌ به‌ سازمان‌ بسیج‌ سازندگی‌ نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ به‌ عنوان‌ مجری‌ طرح‌ و پروژه‌ها اقدام‌ کنند.

سرهنگ حسینی عرصه‌یابی و نیازسنجی قبل از اجرای هر پروژه‌ای را اولویت اصلی بسیج در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی عنوان کرد و اظهار داشت: سپاه و بسیج در بحث محرومیت‌زدایی در قالب ساخت خانه‌های بهداشت، مساجد، مسکن محرومین و دیگر حوزه‌ها به کمک و همراهی دولت آمده است که مسوولان باید از این بستر به نحو احسن در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روند جدید سپاه در خدمت‌رسانی به مردم حرکت در مسیر توسعه و با محوریت محرومیت زدایی است، اظهار داشت: از سال 89 تاکنون بیش از 15 میلیارد و 879 میلیون تومان در زمینه محرومیت‌زدایی با مشارکت مردمی صرف شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: امسال نیز براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی تعداد 30 مسجد و مرمت 30 مزار شهید، 50 خانه عالم، 30 پل، 3 حوزه علمیه، 20 طرح آبرسانی، 30 راه روستایی، 50 غسالخانه، 40 خانه محروم، 25 لایه روبی قنات و 400 سرویس بهداشتی در دستور کار سپاه قرار گرفته است.

سرهنگ حسینی ساخت و مرمت 40 خانه مسکن محرومین را از برنامه‌های سپاه استان در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: تهیه مایحتاج 500 خانواده نیازمند روستایی از دیگر برنامه‌های سپاه بیت‌المقدس در راستای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های محرومیت‌زدایی است که برابر اعتباری که دستگاه‌های اجرایی استان تامین می‌کنند سپاه نیز کمک خواهد کرد.

وی از فعال بودن 384 گروه جهادی در استان خبر داد و اظهار داشت: این گروه‌های جهادی هرکدام در یک حوزه شامل، عمران، بهداشت، آموزش و غیره تخصص دارند.

به گفته وی، با تلاش این گروه‌ها عرصه‌های اجرای پروژه‌ها با توجه به نیازهای ضروری در هر شهر و روستایی تعریف شده و براساس نیازها عرصه‌ها کاملا تعریف شده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس از تعریف 12 عرصه عمرانی در استان خبر داد و افزود: در تعیین و شناسایی این عرصه‌ها کاملا دقت شده و براساس نیازهای اساسی روستاها و مناطق محروم این مهم انجام گرفته است.

سرهنگ حسینی به حمایت و کمک حوزه بسیج سازندگی به 597 واحد تولیدی در سال گذشته در استان اشاره کرد و بیان داشت: امسال نیز اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 600 میلیون تومان برای کمک به اشتغال و کارآفرینی در استان از سوی سپاه کمک خواهد شد.

وی در ادامه از اردوهای جهادی و طرح هجرت سه به عنوان یک ظرفیت ارزشمند برای دستگاه‌ها و مدیران اجرایی نام برد و گفت: از قبل این حرکت ارزشمند بستر برای انجام 14 هزار نفر روز فعالیت و کار توسط دانشجویان و دانش‌آموزان و غیره در قالب این طرح فراهم شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه مسوولان نباید به این مهم به عنوان رفع تکلیف نگاه نکنند، خاطرنشان کرد: بستر برای کار در روستاها با حضور این گروه‌های جهادی فراهم شده است و تنها خواسته ما تامین امکانات لازم برای انجام فعالیت این گروه‌های جهادی است و مسوولان باید به این قضیه به عنوان یک تکلیف نگاه کنند.

ارسال نظرات