مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قروه عصر حاضر را عصر به حراج گذاشته شدن ارزش‌های وجودی زن دانست و افزود: اولین تاکید دین مبین اسلام درباره زن و ارزش وی که موجب برتری و کامل او می‌شود، آراستگی به گوهر حیاست که به فرموده پیامبر اکرم (ص) هرکس حیا نداشته باشد دین ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۰۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی شفیع‌خانی امروز در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر که در کانون فرهنگی تربیتی ولایت قروه برگزار شد، اظهار داشت: هر انسانی برای طی کردن مسیر کمال و پرهیز از آسیب‌های اجتماعی نیازمند بهره‌گیری از یک الگوی برتر و موفق است.

وی با بیان اینکه انسان با داشتن الگوی برتر، افقی بلند مدت را در ذهن خود برای رسیدن به جایگاه خاص آن الگو ترسیم می‌کند، افزود: اولین الگوی برتر بشریت وجود مطهر نبی مکرم اسلام (ص) است که ویژگی‌ها و محاسن بی شماری برای همه آحاد مردم دنیا دارند.

به گفته این مسئول، مسلمانی صرف پذیرش زبانی نیست و باید در عمل نیز خود را به خصایل والای اسلامی آراسته کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قروه با بیان اینکه وجد مطر حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار پس از نبی مکرم اسلام، الگوهای کاملی هستند، افزود: برخی افراد الگوهای تصنعی از بازیگران و دیگر فعالان برای خود انتخاب می‌کنند اما چون انتخاب درستی ندارند به بن بست می‌رسند.

شفیع‌خانی، دلیل این بن بست، کامل نبودن زنجیره چندوجهی ویژگی‌های این افراد دانست و افزود: الگوی برتر در همه ابعاد خود به تکامل رسیده است و همواره راه حلی برای پیروان خود دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قروه با بیان اینکه دختر مسلمان ایرانی باید در عین الگوپذیری از بانوان برجسته اسلام، خود نیز الگو و تاثیرگذار باشد، افزود: ارزش وجودی دختران مسلمان ما به او این اجازه را نمی‌دهد که پیرو الگوهای تصنعی باشد.

وی، عصر حاضر را عصر به حراج گذاشته شدن ارزش‌های وجودی زن دانست و افزود: اولین تاکید دین مبین اسلام درباره زن و ارزش وی که موجب برتری و کامل او می‌شود، آراستگی به گوهر حیاست که به فرموده پیامبر اکرم (ص) هرکس حیا نداشته باشد دین ندارد.

شفیع‌خانی، تأکید اسلام بر حیا و عفت زنان و تعصب و غیرت مردان را دو عامل برای جلوگیری از فرو افتادن در ورطه سقوط اخلاقی اعلام کرد و گفت: حیا دارای چندین وجه است که باید در گفتار، کردار و پوشش مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با ابراز تأسف از وضع کنونی پوشش در جامعه، گفت: این طرز لباس و پوشش حاکی از غفلت مادران ما در زمینه آسیب پذیری دختران است.

وی، حیا را حفاظی حفاظت انسان در برابر تیرهای زهرآگین گناه دانست و افزود: وضعیت کنونی پوشش در جامعه ما تهدیدی برای بنیان خانواده هاست.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قروه با بیان اینکه این طرز پوشش نیازهای کاذبی را برای مردان به وجود می‌آورد، افزود: امنیت خانواده‌ها به واسطه لذت کذایی برخی افراد در حال انهدام است.

شفیع‌خانی افزود: هرچه رعایت حیا، عفت و حجاب زنان بیشتر باشد، قیمت آنان نیز بیشتر است.

وی در پایان دختر را خیر کثیر معرفی و اظهار داشت: این جایگاه در مقام پدر و دختری رسول مکرم اسلام (ص) و حضرت زهرا (س) به خوبی مشهود است.

ارسال نظرات