رییس دانشگاه کردستان گفت: سیر آموزشی در کشورما نسبت به قبل از انقلاب در حوزه های مختلف پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است، عنوان کرد:اما هنوز با چالش‌هایی مواجه هستیم که به نظام آموزشی کشور لطمه وارد کرده است.
کد خبر: ۸۷۲۲۷۹۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر فردین اخلاقیان امروز در گردهمایی معاونین اداری مالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه نظام بروکراسی باید موجب برنامه ریزی و پیشرفت در هر جامعه ای شود، گفت: متاسفانه در کشور ما نظام بروکراسی معضلاتی را برای دستگاه ها و نهادهای مختلف از جمله دانشگاه ها و مراکز علمی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکهسیر آموزشی در کشورما نسبت به قبل از انقلاب در حوزه های مختلف پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است، عنوان کرد:اما هنوز با چالش‌هایی مواجه هستیم که به نظام آموزشی کشور لطمه وارد کرده است.

وی اظهارداشت: رشد شتابزده و قارچ گونه مراکز آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی در چند سال اخیر در کشورمان موجب شده که دانشگاه ها بیشتر به کارخانه چاپ مدرک تبدیل شوند وبدین گونه سالانه فارغ التحصیلان بیکاری از این واحدها به جمع بیکاران در جامعه می پیوندند.

رییس دانشگاه کردستان اضافه کرد: مبحث مذکور به نظام آموزشی کشورمان لطمه زیادی وارد کرده است و متاسفانه امروز حتی تاوان کم کاری سایر بخش ها برای ایجاد اشتغال را دانشگاه ها پس می دهند.

اخلاقیان بیان کرد: در حال حاضر آموزش عالی دچار تورم و رکود شده است و مسوولان آموزش عالی درصدد هستند با برنامه ریزی زمینه خروج از این وضعیت را فراهم کنند و در این رابطه هم راهکارهایی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته دانشگاه ها به شکل هیات امنایی اداره می شوند، گفت: این روش اداره دانشگاه ها پس از انقلاب هم در کشورما ایجاد شد ولی متاسفانه اختیارات هیات امناها محدود است که نیاز به افزایش و واگذاری اختیارات بیشتری به آنها است.

ارسال نظرات