خبرهای داغ:
مدیرعامل گروه صنعتی فولاد ارومیه گفت: در صورت تأمین 150 میلیارد منابع مالی در گروه صنعتی فولاد ارومیه طی هشت ماه آینده، یک هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در چهار شرکت گروه صنعتی فولاد ارومیه مشغول به کار می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۲۲۷۴۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علیرضا قدسی در نشست خبری با بیان اینکه گروه فولاد ارومیه از لحاظ اشتغال‌زایی در آذربایجان غربی جزو مهم‌ترین واحدهای صنعتی استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر گروه صنعتی فولاد ارومیه به دلیل عدم حمایت مسؤولان کشوری و استانی و همچنین عدم پرداخت تسهیلات بانکی راکد شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ماشین‌آلات گروه صنعتی فولاد ارومیه دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصد هستند ولی به دلیل عدم اختصاص تسهیلات مصوب واحدهای توسعه‌ای این مجموعه غیرفعال است.

مدیرعامل گروه صنعتی فولاد ارومیه خاطرنشان کرد: تسهیلات مالی مورد نیاز برای فعال شدن واحدهای راکد فولاد ارومیه 150 میلیارد تومان است و در صورت تامین این میزان مبلغ شرکت فولاد ارومیه ظرف هشت ماه آینده یک هزار نفر در واحدهای تولیدی مشغول به کار شوند.

این مسؤول تصریح کرد: از جمله اهداف مهم گروه صنعتی فولاد ارومیه این است که بتواند 6 هزار نفر از مردم آذربایجان غربی را در سال‌های آتی به کارگیری کند و کمک شایانی به اقتصاد استان داشته باشد.

قدسی افزود: کل پرسنل مشغول به کار در گروه صنعتی فولاد ارومیه در سال 83 که در حدود یک هزار و 500 نفر بودند هم‌اکنون به 500 نفر کاهش یافته است و این موضوع به دلیل عدم حمایت مسؤولان وقت استانی بوده است.

وی از رونق واحدهای صنعتی فولاد ارومیه در طول دو سال گذشته به یاری خداوند و همچنین به سبب حمایت مسؤولان استانی خبر داد و تصریح کرد: حمایت مسؤولان سبب افزایش تعداد نفرات شاغل در این واحدهای صنعتی شده و خط تولید فولاد ارومیه نیز در حال پیشرفت بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 200 نفر نیروی انسانی در واحدهای صنعتی فولاد ارومیه جذب شود.

مدیرعامل صنعتی فولاد ارومیه خاطرنشان کرد: در صورتی که 20 درصد از مصوبه پرداخت تسهیلات مالی به شرکت فولاد ارومیه پرداخت شود این شرکت می‌تواند انواع شمش‌های فولادی چهار گوش، انواع شمش‌های فولادی گرد و انواع مقاطع فولادی را تولید کند که تولید مشابه این نوع محصولات حتی در خاورمیانه نیز وجود ندارد و منحصر به فرد است.

این مسؤول افزود:طبق برنامه‌ریزی شده مقرر شده است که محصولات فولاد ارومیه مواد اولیه پروفیل‌های کارخانه ارومیه را تامین کند.

قدسی به ظرفیت تولید محصولات چهار شرکت زیر مجموعه گروه صنعتی فولاد ارومیه اشاره کرد و گفت:

گروه صنعتی فولاد ارومیه ظرفیت تولید 4 میلیون تن محصول را دارا بوده ولی در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود در این گروه صنعتی ظرفیت تولید گروه صنعتی ارومیه یک میلیون تن در سال است، در واقع گروه صنعتی فولاد ارومیه با یک پنجم ظرفیت تولید می‌شود و این تولیدات عمدتا تولید لوله پروفیل است.

وی به مهم‌ترین مشکل گروه صنعتی فولاد ارومیه اشاره کرد و گفت: عدم همکاری کافی و لازم بانک‌های کشور و استان سبب شده که فعالیت صنعتی این گروه صنعتی راکد شود البته همکاری بانک‌های دولتی به مراتب بهتر از دولت‌های خصوصی بوده است.

این مسؤول با اشاره به صادرات محصولات تولیدی به خارج کشور، گفت: این گروه صنعتی محصولات تولیدی خود را به چهار کشور، عراق، ارمنستان، ترکمنستان و افغانستان صادر می‌شود.

قدسی افزود: شرکت فولاد ارومیه از سال 91 راکد بوده و در صورت رفع مشکلات این شرکت و تکمیل ظرفیت 70 درصدی این واحد صنعت فولاد ارومیه از نظر کیفیت و میزان تولید محصولات در سطح کشور و حتی خاورمیانه می‌تواند زبانزد باشد.

وی از اشتغال‌زایی واحدهای گروه صنعتی فولاد ارومیه برای مردم بومی آذربایجان غربی خصوصا شرکت لوله و پروفیل ارومیه که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع لوله و پروفیل در ایران بوده و در سال 76 تاسیس شده خبر داد و تصریح کرد: تمام پرسنل این شرکت بومی آذربایجان غربی هستند.

مدیرعامل صنعتی فولاد ارومیه افزود: با وجود تمام مشکلاتی که در طول 17 سال گذشته برای مدیریت این واحدها به وجود آمده است گروه صنعتی فولاد ارومیه تنها گروه صنعتی در آذربایجان غربی است که محصولات تولیدی خود را پیش‌فروش می‌کند.

گروه فولاد ارومیه یکی از بزرگترین مجموعه ساخت پروفیلهای صنعتی و ساختمانی و لوله‌های صنعتی از قطر 0.5 اینچ تا 120 اینچ و انواع ورقهای فولادی، شمش‌های عریض و چهارگوش و غیره در کشور می‌باشد.

از جمله شرکت‌های زیر مجموعه این گروه می‌توان به شرکت فولاد ارومیه، شرکت لوله و پروفیل ارومیه، شرکت نورد لوله خاورمیانه، شرکت لوله گاز و گالوانیزه چی چست و شرکت صنعتی درنا ارومیه اشاره نمود.

شرکت نورد لوله خاورمیانه در زمینی به مساحت 32 هکتار ارومیه در کیلومتر 9 بزرگراه شهید کلانتری و در دو فاز احداث شده است و تولیدکننده انواع تولیدکننده انواع لوله‌های انتقال آب، نفت و گاز است.

این شرکت ظرفیت تولید اسپیرال 120 اینچ تا 160 هزار تن در سال، لوله‌های بدون درز تا 16 اینچ، لوله‌های جوش مستقیم تا 64 اینچ را به عهده دارد.

شرکت نورد لوله خاورمیانه و فولادسازی ارومیه سال آینده با تبدیل به سهامی عام، وارد بازار بورس خواهند شد.

شرکت صنعتی درنا ارومیه که یکی از واحدهای صنعتی فولاد ارومیه است در سال 73 با هدف ایجاد امکانات صنعتی و تخصصی به منظور رفع نیاز صنایع و واحدهای تولیدی در زمینه‌های گوناگون طراحی، ساخت و اجرای انواع سوله، اسکلت‌های فلزی، جرثقیل‌ها و ماشین‌الات صنعتی در شهرستان ارومیه احداث شده است.

این شرکت ظرفیت ساخت و اجرای انواع سازه‌های فلزی، سوله، مخازن فولادی و طراحی و همچنین ساخت انواع ماشین‌آلات صنعتی را دارا است.

ارسال نظرات