خبرهای داغ:
امام جمعه خوی گفت: مقالات و همایش‌های بسیاری در موضوع مقابله با طلاق انتشار و برگزار شده است اما این فعالیت‌ها در مرحله عمل نتیجه ملموسی نداده است.
کد خبر: ۸۷۲۲۷۳۷
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی با موضوع طلاق در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: طلاق به عنوان یکی از نارسایی‌های اجتماعی که در کل دنیا مطرح استدر کشور ما هم در حال افزایش بوده و متاسفانه بسیاری از مسئولان کلیدی نیز در جلسات شورای فرهنگی حضور پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مقالات و همایش‌های بسیاری در موضوع مقابله با طلاق انتشار و برگزار شده است اما این فعالیت‌ها در مرحله عمل نتیجه ملموسی نداده است و جلسات شورای فرهنگ عمومی نیز تاثیر مستقیمی در مقابله با این پدیده شوم ندارد بلکه در شورا مسائل و موضوعات، تجزیه و تحلیل شده و دستگاه‌های ذی‌ربط مسئول اجرایی شدن این تصمیمات هستند.

امام جمعه خوی با اشاره به دلایل طلاق تصریح کرد: نداشتن شناخت لازم زوجین از همدیگر، نداشتن تفاهم مورد نیاز زندگی مشترک، دخالت‌های بی مورد خانواده‌ها، رعایت نکردن حقوق همدیگر، مشکلات مالی و اقتصادی از دلایل عمده طلاق هستند.

موسوی بیان کرد: تجمل‌گرایی و بالارفتن توقعات، عدم تعهد به شروط ضمن عقد، ترک زندگی توسط یکی از زوجین، اعتیاد به انواع مواد مخدر، عدم تناسب فرهنگی و فکری زوجین، اختلافات اعتقادی و سیاسی نیز از سایر دلایل پدیده شوم طلاق هستند که باید به صورت جدی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرند.

در ادامه این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوی اظهار داشت: متاسفانه بحث آموزش زندگی در کتاب‌های درسی کم است و رسانه‌ها و صدا و سیما به طور عمده به این مسائل نمی‌پردازند بلکه رسانه‌ها با نشان دادن تجمل‌گرایی، طلاق را بیشتر از زندگی مشترک ترویج می‌دهند.

قدیر محمدی تصریح کرد: در سطح آموزش و پرورش گام‌های خوبی در رابطه با مقابله با آسیب‌های اجتماعی برداشته شده است و سعی شده با کمک نهادهای ذیربط از جمله بهزیستی کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در سطح دانش‌آموزان و والدین برگزار شود.

وی افزود: نقش مباحث خانواده و ناهنجاری‌های اجتماعی، مقابله با آسیب‌ها و معضلات پیش روی دانش‌آموزان باید در برنامه‌ها دیده شود که تا حدودی برنامه‌های مربوط به این مسائل در مدارس و نهادهای آموزشی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات