مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از روند اجرایی مرمت و حفاظت بازار تاریخی خوی بازدید کرد
کد خبر: ۸۷۲۲۷۲۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جلیل جباری بهمراه معاون میراث فرهنگی و همچنین مسئول امور حقوقی استان با سفر به شهرستان خوی از مراحل مرمت و حفاظت بازار تاریخی این شهرستان بازدید کرد .

بر اساس این گزارش با توجه به شروع عملیات مرمت در بازار خوی و درخواستهای مکرر بازاریان این شهرستان ؛ مدیرکل استان در محل حضور یافته و از نزدیک بر عملیات مرمت وحفاظت راسته های مختلف این بازار نظارت کرده و انتظارات و خواسته های بازاریان خوی را مورد بررسی قرار داد .

پس از این بازدید مدیر کل استان در جلسه ای که در فرمانداری این شهرستان و باحضور فرماندار امام جمعه خوی ، نماینده بازاریان و رئیس اتاق اصناف و شهرداری خوی پیرامون مسائل و مشکلات بازار تاریخی خوی تشکیل شده بود حضور یافته و پس از بررسی های لازم موارد ذیل بعنوان مصوبات جلسه مورد تصویب حاضرین قرار گرفت :

مقرر گردید بازاریان خوی در انجام وظایف کاری و مرمت نهایت همکاری را با اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان معمول نمایند .

مقررشد انجام عملیات مرمتی با بهترین کیفیت توسط پیمانکار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ظرف 45 روز آینده به اتمام برسد.

مقرر گردید کمیته صیانت از بازار تاریخی خوی با مشارکت اصناف و کسبه و اعضاء حاضر در این جلسه تشکیل شده و نسبت به برگزاری ماهانه یک جلسه در محل فرمانداری خوی اقدام نموده و لزوم تشکیل هیأت امنا ی بازار خوی مورد تاکید حاضرین قرار گرفت .

براساس این جلسه با توجه به برگزاری همایش بین المللی شمس تبریزی در مهر ماه سال جاری در خوی ؛ مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی پس از دریافت اولین تخصیص اعتبار نسبت به عقد قرار داد طراحی یادمان شمس تبریزی با مشاور ذیصلاح اقدام نماید.

لازم به ذکر است شهرستان خوی دارای 102 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی اعم از محوطه و بنا است که بازار تاریخی ، یادمان شمس تبریزی و مسجد سید الشهداء ازجمله این آثار ارزشمند است.

ارسال نظرات