خبرهای داغ:
امام جمعه اهواز با انتقاد نسبت به وضعیت کارخانجات استان، ضمن تذکر به استاندار برای رسیدگی به این موضوع، خواستار تشکیل یک هیات کارشناسی نظارتی در این زمینه شد.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۷۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷

به گزارش بسیج به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، آیت‌اللهسید محمدعلی موسوی جزایریدر خطبه های نماز جمعه امروز اهواز، با اشاره به ماه ذی القعده، اظهار کرد: این ایام متبرک است و شناخت این ایام برای پیمودن و رسیدن انسان به تقوا کمک می کند. از جمله این ایام، دهه کرامت است که اولین روز آن به حضرت معصومه(س) تعلق دارد و آخرین روز آن هم مصادف با تولد امام هشتم است.

وی افزود: این دهه یک دهه بسیار مبارک و سزاوار است تمام مناسبت های آن، که برای نورانی شدن قلب هستند، مورد توجه قرار گیرند و این‌ها هر کدام نه یک مدرسه، بلکه دانشگاه برای کسب ولایت دین است.

امام جمعه اهواز با اشاره به وجود امامزادگان در استان خوزستان و کشور، اظهار کرد: مردم مکلف هستند که از امامزادگان زیارت کنند و مناطق طیبه را خالی نگذارند. همچنین اداره اوقاف و امور خیریه باید جهت بازسازی این مناطق متبرکه اقدام کنند.

موسوی جزایری در ادامه عنوان کرد: رهبر طی سخنان صریح و شفاف چند روز پیش خود فرمودند، تجربه برجام نشان داد مذاکره با آمریکا جز خسارت اثری ندارد؛ یعنی آن طور که تعهد کردند و قول دادند، به آن عمل نکردند. آن‌ها آنچه را روی کاغذ نوشتند و دستوراتی را که روی کاغذ دادند، در عمل به آن پایدار و وفادار نبودند و آن تسهیلاتی را که در نظر گرفتند، کم بود و آنچه مقرر شد، بسیار بیش از این‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: مقاومت اسلامی در کشورهایی از جمله سوریه در برابر تکفیری ها؛ یعنی داعشی ها، پیشروی های بسیار خوبی داشته است، به‌خصوص می توان به حلب سوریه و عراق اشاره کرد. اما نکته ای که خیلی لازم است مورد توجه قرار بگیرد، موضوع آتش بس است که یک حیله شیطانی از سوی آمریکا است؛ چرا که آنها می خواهند با این آتش بس فرصتی پیدا کنند تا خودشان را بازسازی کنند.

وی افزود: حلقه محاصره بر آن‌ها تنگ شده است و دنبال فرصتی برای تجدید قوا هستند و این آتش بس قابل قبول نیست. آن‌ها چنین خباثت هایی در گذشته هم داشته اند و امیدوارم که عراق و سوریه به این موضوع توجه نکنند و کار را به اتمام برسانند و همانطور که گفته اند "کار را که کرد، آن که تمام کرد".

موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید بگویم تعدادی از صنایع و شهرک های صنعتی، مشکلاتی دارند و سرمایه در گردش ندارند. معاون اول رییس جمهور در خصوص اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی داشته است و باید بگویم چندین هزار کارخانه در کشور چنین وضعیتی دارند و چنان چه این چندین هزار کارخانه فعال باشند و آن کارخانه ها به تمام ظرفیت ها برسند، بسیار اثرگذار است و در اشتغال جوانان هم بسیار تاثیر دارد.

وی ادامه داد: تذکر جدی ما این است که استاندار خوستان باید یک هیات کارشناسی نظارتی را مامور کند که به وضع کارخانه جات استان رسیدگی کند. همچنین به مسوولان کشور تذکر و هشدار می دهیم که به این وضعیت رسیدگی کنند.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: معان اول رییس جمهور و دیگر مسوولان باید به استان خوزستان که ضرب خورده از هشت سال جنگ تحمیلی است، رسیدگی کنند اما به جای اینکه توجه خاصی شود، بی توجهی خاص می شود و اینها مشکلات اقتصادی استان خوزستان هستند. به هر حال مسوولان استان و کشور باید بر این موضوع نظارت داشته باشند.

وی بیان کرد: امیدوارم مسوولان کشور به آنچه در کارگروه خودشان تصویب کردند، متعهد باشند، در صورتی که زیر تعهدشان زده اند و امیدوارم به این نابسامانی پایان داده شود. این‌ها تبعیضات برای استان خوزستان است و استان های دیگر به این صورت نیستند و ما مصمم هستیم که در مقابل این تبعیضات سکوت نکنیم.

موسوی جزایری گفت: مسوولان وقتی اعتبار دارند که به مردم خدمت کنند و اگر اینگونه بودند ما هم دستشان را می بوسیم و اگر به این صورت نبودند، باید از خشم ملت بترسند؛ چرا که این خشم، خشم خدا را هم به همراه دارد.

وی در پایان عنوان کرد: در شهرستان رامهرمز بانویی با فضیلت به عنوان مادر نمونه کشور شناخته شد و ان‌شاءالله این فضایل شامل حال سراسر کشور و استان خوزستان شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها