مدیرکل گمرکات استان مرکزی از صادرات 254 هزار و 520 تن انواع کالا از ابتدای امسال به خارج از کشور خبر داد و گفت: این میزان کالای صادر شده از استان مرکزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 21 درصد و از نظر وزن 48 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۶۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰

مهدی میراشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به میزان کالاهای صادر شده از استان مرکزی گفت: از ابتدای سال 254 هزار و 520 تن انواع کالا از گمرکات استان به ارزش 190 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 21 درصد و از نظر وزن 48 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کالاهای صادراتی استان در سه ماهه نخست امسال برخلاف سال‌های گذشته که تنها به 19 کشور صادر می‌شد به 34 کشور عرضه می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: 44 هزار و 700 تن کالا به ارزش بیش از 86 میلیون و 240 هزار دلار به استان در این مدت وارد شده که این کالاهای وارداتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزش به ترتیب 32 و 16 درصد افزایش داشته است.

میراشرفی در ادامه گفت: حجم بیشتر این میزان واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات بوده که ارزش آن‌ها در مجموع به 86 میلیون دلار رسیده که نشان می‌دهد میزان صادرات دو برابر واردات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات