مشاور ارشد رهبری معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ بسیج زائیده فرهنگ جهاد است، گفت: بخشی از پیشرفت‌های دفاعی کشور توسط جهادگران برگرفته از فرهنگ جهادی و تشکیل گفتمان جهادی است.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۳۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت جهادگر پیشکسوت«محمدعلی همایونی» اظهار داشت: حضرت امام (ره) در آغاز پیامشان به مناسبت تشکیل نهاد جهادسازندگی به این آیه اشاره داشتند «که ای پیامبر ما بگو به همه کسانی که پیام تو به آنها می‌رسد خدای بزرگ شما مردم را موعظه می‌کند به یک چیز و آن هم حرکت در راه خداست».

وی با بیان اینکه وقتی فرمان جهاد سازندگی صادر شد هیجان عظیمی در بین جوانان، مردم و عاشقان معنویت و اسرار الهی ایجاد شد افزود: حضرت امام(ره) در اول پیام خرداد ماه سال 58 فرمودند برای حل مشکلات باید به مردم متوسل شد.

فرمانده سابق ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مقام معظم رهبری نیز به استفاده از ظرفیت‌های مردمی توجه دارند و می‌فرمایند که برای حل مشکلات کشور که در اولویت آنها اقتصاد است باید به منابع داخلی کشور، مردم و ظرفیت‌های بومی تکیه کرد.

وی با اشاره به جایگاه شهدای جهادگر در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند قبل از آنکه جنگ تحمیلی پیش بیاید برادران جهادگر ما شهید دادند به همین دلیل پیشگامان شهادت، شهیدان جهاد سازندگی هستند که گشاینده راه‌های آسمان و تابنده انوار معنویت الهی به قلب‌های ملت ما شدند.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه فرهنگ بسیج زائیده فرهنگ جهاد است، گفت: بعد از فرمان ایجاد جهاد سازندگی، حضرت امام (ره) در سال 58 دستور تشکیل بسیج 20 میلیونی را دادند بنابراین فرهنگ بسیج زاییده فرهنگ جهاد است.

وی با بیان اینکه سپاهیان نخبگان فدائی امام(ره)، اسلام و ولایت زهرایی و علوی هستند ابراز کرد: آنها با کمک فرهنگ جهادی و بسیج مردمی قوت گرفته و به آن عظمت رسیدند که امام (ره) فرمودند «اگر سپاه نبود کشور نبود».

فیروزآبادی با تشریح فرهنگ جهاد از دیدگاه رهبر معظم انقلاب یادآورشد: فرهنگ جهادی یعنی کاری که برای خدا بوده و افراد دلسوزانه، بی ادعا و خستگی ناپذیر آن را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه جهادگران کسانی هستند که عشق به امام(ره) را در سینه داشتنه و محبت به مردم در وجود آنها موج می‌زند عنوان کرد: آنها از همه جای ایران اسلامی با حمایت و هدایت روحانیت به روستاها رفته و در محروم ترین و دور افتاده‌ترین نقاط ادعای خود را ثابت کردند.

مشاور مقام معظم رهبری افزود: جهادگران نه با تکیه بر مادیات، بلکه با تکیه بر ایمان به خدا و عشق خدمت به مردم به حرکت در آمده و با حضور در میان مردم، با زحمت بسیار از کوره راه‌ها عبور کرده و فضا را برای بهره‌مندی مردم محروم از امکانات فراهم ساختند.

وی اولین اقدام جهاد سازندگی را رساندن پیام اسلام ناب و انقلاب اسلامی به دور افتاده‌ترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: آنها به محرومین نشان دادند که ملت انقلاب کرده ایران، هدفشان خدمت به محرومان بود، بنابراین با آنها زندگی کردند و پیام اهل بیت (ع) رابه آنها رساندند.

مشاور ارشد نظامی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه جهادگران دل‌های مردم را شاد کرده و خستگی سال‌ها ظلم را از چهره مردم زدودند بیان کرد: ماموریت فرهنگی جهادسازندگی با رساندن میلیون‌ها پیام شفاهی، کتبی و عملی به همه مناطق کشور بود که این اقدام آنها همدلی و همراهی مردم با یکدیگر و انقلاب را ایجاد کرد.

وی افزود: جهادگران پس از بازگشت از مناطق محروم و رساندن پیام آنها به مسئولان نیز خواهان در اختیار قرار دادن امکانات به روستاها شدند و سبب شدند در همان سال‌های اولیه انقلاب، ده‌ها کیلومتر راه را برای دسترسی راحت‌تر مردم به شهرها باز کنند.

فیروزی آبادی درباره راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی نیز اظهار داشت: اینکه رهبری می فرمایند اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، به این دلیل است که جهاد سازندگی این عمل را سال‌ها ثابت کرده و توانست اولین شرکت‌های قطعه‌سازی وغیره را در کشور ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه جهادگران فرهنگ انقلاب را در مناطق محروم و دور افتاده رشد داده و عشق جوانان به امام(ره) و انقلاب را پیوند زدند افزود: جهادگران با آغاز جنگ تحمیلی نیز در همان روزهای ابتدایی وارد عرصه شده و در حد توان و مقدورات در مناطق جنگی خدمت کردند.

فرمانده سابق ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح اقدامات جهادگران در 8 سال دفاع مقدس یادآور شد: جهادگران با ساختن سنگرها، هموار کردن راهها و اقدامات دیگر فضا را برای پیشروی رزمندگان آماده کرده و بدین ترتیب بود که ستاد مهندسی و ستاد پشتیبانی جنگ شکل گرفت.

وی گفت: در چهار سال ابتدایی جنگ تنها جهاد سازندگی بود که مهندسی جنگ در جبهه‌ها را انجام داده و فرماندهی ستادهای نظامی و غیره نیز بعد از اخذ نظر کارشناسی از جهادگران، عملیاتی را طرح ریزی می‌کردند.

این مقام مسئول با تشریح اقدامات مبتکرانه جهادگران در 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: ساخت نخستین موشک، نخستین سوخت، اولین سیلوی سیار از نخستین کارهایی بود که در جهاد سازندگی انجام شد و امروز نیز آنچه از سرچشمه زلال جهادگران می‌جوشد، حلال مشکلات صنایع دفاعی کشور است.

وی افزود: بخشی از پیشرفت های دفاعی کشور توسط جهادگران که برگرفته از فرهنگ جهادی و تشکیل گفتمان جهادی است به نتیجه رسیده به همین دلیل امروز نیز اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی است که محقق می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات