بازدید روسای شهرها و مراکز استانها از مجموعهٔ تاریخی رختشویخانه زنجان

اعضای شرکت کننده در پنجاه و پنجمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استانها از مجموعهٔ تاریخی رختشویخانه زنجان بازدید کردند.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۱۵
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در نخستین روز برگزاری اجلاس مشترک مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استانها و شهرهای مراکز استانها ضمن بازدید از بناها و آثار تاریخی و گردشگری شهر زنجان از مجموعهٔ تاریخی رختشویخانه زنجان نیز بازدید کردند.

گفتنی است، بنای رختشویخانه یا مجموعهٔ تاریخی رختشویخانه در بافت تاریخی شهر زنجان واقع شده که براساس حصار قدیمی این منطقه در بافت پرتراکم مسکونی قرار دارد.

مدت زمان ساخت این بنا 15 ماه اعلام شده است که در سال 1307هجری شمسی توسط علی اکبرتوفیقی، رئیس بلدیه‌ شهر خریداری شده است.

سبک معماری این بنا به شیوه معماری اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی نسبت داده شده است مدت زمان ساخت این بنا 15 ماه اعلام شده که در سال 1307هجری شمسی توسط علی اکبرتوفیقی، رئیس بلدیه‌ شهر خریداری شده است.

هدف از ساخت این رختشویخانه تامین امنیت و آسایش زنان در یک مکان سرپوشیده عنوان شده است و از نظر تشابه کاربری چنین بنایی در هیچ قسمتی از ایران به این شکل دیده نشده است.

درحال‌ حاضراین‌ اثر تاریخی‌ به‌ موزه‌ باستان‌ شناسی‌ و مردم ‌شناسی‌ تبدیل‌ شده‌‌ و درفهرست‌ آثار تاریخی ایران‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ است.

ارسال نظرات