فرمانده قرارگاه فرهنگی عمار گفت: دشمن چون می داند ما به نقطه هدف نزدیک شده ایم می خواهد ما را در بزنگاه و نقطه پیروزی شکست دهد.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۰۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان؛ حجت الاسلام مهدی طاپب در یادواره 5 شهید شهر اهرم با اشاره به این که انسان‌ها می‌توانند عمر و زندگی خویش را در مسیر کسب اموال دنیا یا در مسیر الهی مصرف کنند، تاکید کرد : مهمترین ویژگی زندگی دنیا این است  که بخیل بوده و انسان در این جهان نمی‌تواند به تمام آرزوهای خویش دست‌ یابد و همچنین دنیا از نظر زمانی و مکانی دارای محدودیت است.

وی بیان کرد: ویژگی پاداش‌ها و نعمت‌های خداوند این است که نسیه بوده و در جهان آخرت به انسان‌ها داده می­شود، اما نعمت‌های بهشتی محدود به زمان و مکان نیست و بهشتیان در نعمت‌های الهی جاویدان هستند.

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار سیره شهدا را بهترین الگوی برای زندگی امروز دانست و گفت: شهدا تمام لحظات عمر خویش را با خداوند معامله کردند و به سعادت اخروی دست یافتند.

وی در تبیین آیه «وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتا بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ»تصریح کرد: اثرپذیری و اثرگذاری در امور از ویژگی انسان‌های زنده است که  این امر در روح و روان آن‌ها اتفاق می­افتد و  به وسیله جسم و زبان ابراز می‌شود؛ اما خداوند از مردگان ابزار جسم را گرفته است بنابراین نمی‌توانند در امور دنیوی تأثیرگذار باشند، اما خداوند برای شهدای ابزار دیگری قرار داده است که می‌توانند اثرپذیری و اثرگذاری در امور دنیوی داشته باشند.

وی شهدای مدافع حرم را از عاقل ترین ها دانست و گفت: امروز زمینه برای انتخاب راه و مسیر شهادت برای برخی میسر است و شهدای مدافع حرم چون راه سعادت دنیوی و اخروی را انتخاب کرده و شهد شیرین شهادت را به جان خود می نوشانند و بهترین راه را انتخاب می کنند از عاقل ترین ها هستند .

حجت الاسلام والمسلمین طائب در بخش دیگر از سخنانش با بیان این که مطابق رهنمودهای امام راحل هدف از انقلاب اسلامی مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) است، افزود: امام خمینی (ره)  در زمان پایان جنگ و تحریم‌های شدید اقتصادی فرمودند که مسؤولان کشور برای بهبود وضعیت مردم و رفع مشکلات اقتصادی تمام تلاش خویش را انجام دهند اما نباید از هدف اصلی انقلاب که مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است، غافل شوند و امروز باید کنار خانه خدا را برای ظهور آن حضرت امن کرد.

طائب بابیان اینکه شهدا زنده‌اند و در نزد خدا روزی می‌خورند افزود: پرونده شهدا به‌خوبی باز است و تعدادی از شهدا مانند آن شهید بهایی پس از شهادتش به‌واسطه ارادت بر امام حسین (ع) مسلمان شدند.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به توطئه دشمنان علیه ایران گفت: درگیری دشمنان با ما به خاطر این است که ما زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌کنیم و امروز شاهد هستیم که در شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند شبهه وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه علی مصداقی از امام زمان (عج) ماست افزود: صفت کوفیان این بود که امام را در حالی به کوفه دعوت کردند که عبیدالله بن زیاد را بیرون نکردند و از ایشان برای حضور دعوت کردند و اگر ما می‌خواهیم امام زمان (عج) را دعوت کنیم باید عبیدالله بن زیاد زمان را بیرون کنیم.

فرمانده قرارگاه عمار با تأکید بر اینکه باید کوفه زمان و عبیدالله را بشناسیم بیان کرد: امان خمینی (ره) به‌عنوان فرمانده انقلاب و کسی که راهبرد انقلاب اسلامی را تعیین کرده فرمودند که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود تا عبیدالله بن زیاد زمان کنار رفته و امام زمان ظهور کند.

وی بابیان اینکه امروز خط دفاع از اسلام از مرزهای ما به مرز اسرائیل رسیده است اظهار داشت: جنگ موته نخستین جنگی بود که پیامبر برای نابودی یهودیان تلاش کرد که پس‌ازآن حضرت علی (ع) در جنگ صفین برای نابودی یهودیان تلاش کرد ولی قرآن را بر سرنیزه کردند و نگذاشتند و امروز سومین باری است که برای نابودی اسرائیل اقدام شده است.

طائب با اشاره به اینکه دشمنان تمام مشکلات برای جلوگیری از نابودی اسرائیل بر روی دوش ایران می‌ریزند افزود: اسرائیل برای نخستین بار احساس خطر شدید کرده که جلسه هیئت دولتش را در بلندی‌های جولان برگزار کرد تا به دنیا عمق خطر نابودی خود را نشان دهد.

وی در پایان اضافه کرد: تا به امروز خدا ما را کمک کرد و از این به بعد هم فقط باید به خدا متسول شویم تا بتوانیم به پیروزی نهایی برسیم.

پژوهشگر تاریخ و مدرس حوزه و دانشگاه افزود: وظیفه امروز ما حفظ نظام، در مسیر انقلاب حرکت کردن، پیروی از رهبری انقلاب و همچنین ادامه راه شهدا و ایثارگران بوده و بسیار خطیر تر و حساس تر از گذشته است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها