خبرگزاری بسیج: همزمان با آغاز دهه کرامت و اجرای ویژه برنامه هایی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و آستان قدس رضوی،آئین گرامیداشت ولادت این دو اختر آسمان ولایت، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۲۵۸۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دهه کرامت، اول ماه ذی‌العقده با ولادت حضرت معصومه (علیها سلام) آغاز و با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌ الرضا(ع ) پایان می یابد.

در این دهه چهار آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آستان شاهچراغ احمد ابن موسی (ع)، آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) محور برگزاری برنامه های معنوی و جشن ولادت این دو بزرگوار است.

به مناسبت آغاز دهه کرامت، پرچم متبرک حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و پرچم حرم حضرت معصومه (س) به اکثر نقاط کشور از جمله اماکن و بقاع متبرکه برده می شود و در ویژه برنامه های میلاد باسعادت این بزرگواران، همراه با خطبه خوانی خادمان، فضای این مراسم  معطر و منور می شود.   

 دهه کرامت یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم سازنده و ارزشمند است. این دهه  یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است.

 دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان و الامقام و گرانقدر جهان است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات